۰ نفر

اعتراض سالاری به نحوه دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس

۲۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۲۳
کد خبر: 225226
اعتراض سالاری به نحوه دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس

محمد سالاری در جلسه علنی شورای شهر تهران در تذکری با اشاره به موضوع دیوارکشی و نصب موانع عمودی مقابل مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای ملی به نحوی که به هویت تاریخی و میراثی این بناها و میدان خسارت اساسی می زند اعتراض کرد‌.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی ؛ رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران ادامه داد: اینکه یکی از معابر جبهه شرقی مجلس که عرصه آن متعلق به شهر و شهرداری است ، بدون مجوز شهرداری و پرداخت بهاء آن ،مسدود و به نوعی تصرف شده مغایر قانون است.

این عضو شورای شهر تهران اعلام کرد: با توجه به اینکه اخیرا ودر فرایند تغییر و تحولات مدیریت شهری جدید ، شورای عالی ترافیک مصوبه ای را در خصوص نحوه تردد وسایط نقلیه عمومی از معبرشرقی مجلس را ابلاغ کرده است، با مسدود و تصرف کردن این معبر مصوبه شورای عالی ترافیک زیر پا گذاشته شده است.

سالاری در پایان از شهردار تهران درخواست صدور دستورات لازم را داشته و اعلام کرد که با کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا از محل بازدید و جلساتی را  برای تعیین تکلیف این مساله خواهند داشت.

سالاری گفت: مصوبه شورای پنجم شهر تهران در خصوص توقف واگذاری متخلفانه بهره برداری از املاک و اراضی شهرداری تهران گامی اساسی در حفظ حقوق شهر می باشد.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در خصوص مصوبه امروز شورا اظهار داشت: این مصوبه درخصوص توقف هرگونه واگذاری املاک و اراضی و اموال غیرمنقول شهرداری تهران و سازمان ها و شرکت های تابعه بصورت حق بهره برداری رایگان و یا با شرایط معین به موسسات ، نهاد های عمومی غیر دولتی و اشخاص حقیقی و حقوقی از جمله موسسات خیریه ، بیمارستان ها ، مساجد و هیات ها و... در راستای ایفای نقش نمایندگی مردم تهران و گامی اساسی در راستای شفاف سازی و حفاظت از حقوق شهر و شهروندان است.

وی ادامه داد: تصمیم امرور شورای پنجم نشانه اوج وفاداری اعضای شورای پنجم در انجام وعده های انتخاباتی در خصوص صیانت از حقوق و اموال عمومی شهر و شهرداری است و آغازی امیدوار کننده برای انجام سایر سیاست ها و برنامه های اساسی به منظور شفاف سازی و سلامت مالی مدیریت شهری خواهد بود.