۰ نفر

یک عضو شورای پنجم در گفت‌‌وگو با اقتصاد آنلاین:

با محدود کردن اختیارات شهردار تهران موافق نیستم/ استفاده نجفی از سلیمی حتمی است

۲۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۳
کد خبر: 219539
با محدود کردن اختیارات شهردار تهران موافق نیستم/ استفاده نجفی از سلیمی حتمی است

عضو شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: با محدود کردن اختیارات شهردار تهران موافق نیستم چون دست و پا گیر است. قطعا شهردار تهران از آقای سلیمی استفاده خواهند کرد.

اقتصاد آنلاین - فائزه مومنی؛ حسن خلیل آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد آنلاین ضمن اشاره به اینکه بعضی از اعضا معتقد به محدود کردن اختیارات شهردار هستند، اظهار کرد: با نظر آن‌ها موافق نیستم. محدود کردن اختیارات دست و پا گیر است و ممکن است جلوی اقدامات سریع و درست شهردار را بگیرد.

وی ادامه داد: به‌جای محدود کردن اختیارات شهردار، باید نظارت شورای شهر افزایش پیدا کند و شهردار پاسخگوی شورا باشد. پاسخگویی با اختیارات محدود تناسبی ندارد.

عضو شورای پنجم با بیان اینکه نظارت و شفاف‌سازی باید در شهرداری افزایش پیدا کند، اضافه کرد: شهردار تهران باید دستش برای اجرای طرح و پروژه در شهر باز باشد اما در عین حال شورا بر تمام طرح‌ها و پروژه‌ها نظارت دقیق داشته باشد.

خلیل‌آبادی همچنین در واکنش به انتصابات شهردار تهران نیز، گفت: در شورا با دو ویژگی سن و استفاده از بدنه شهرداری گذشته مشکل داشتیم. بعضی از افراد با وجود سن بالا، با تجربه هستند و خوشنام ودر عین حال شهردار تهران نمی‌تواند غیر از افراد بدنه از کسی استفاده کند. چون هم قانون این اجازه را نمی‌دهد و هم کارکنان شهرداری قبول نمی‌کنند.

او با بیان اینکه انتقادات ما به انتصابات شهردار جزئی بوده است، اضافه کرد: شهردار تهران با شورا تقابلی ندارد. ما باید یک مهلت شش ماه تا یکسال به ایشان برای ارزیابی کارشان بدهیم و در عین حال نظارتمان را گسترش دهیم.

خلیل‌آبادی تاکید کرد که نجفی را خودمان انتخاب کردیم و از مدیران توانمند به‌حساب می‌آیند در نتیجه باید فرصت کافی را به ایشان داد.

این عضو شورای پنجم در پاسخ به شایعه‌های اختلاف سلیمی و شهردار تهران نیز گفت: انتخاب آقای سلیمی طبق دستور وزارت کشور بوده است و ایشان خبر از انتخاب شدنشان نداشتند.

وی ادامه داد: چند گزینه برای سرپرستی مطرح بودند که ما آقای سلیمی را انتخاب کردیم. ایشان از افراد مورد اعتماد آقای نجفی هستند و حتما شهردار تهران از او استفاده خواهد کرد.