۰ نفر

خلاصه مهم‌ترین مباحث طرح شده در جلسه شورای شهر تهران، ری و تجریش

از انتقاد نسبت به حضور عکاسان در صحن شورا تا تذکرات بیش‌از اندازه اعضا

۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۳۹
کد خبر: 216384
از انتقاد نسبت به حضور عکاسان در صحن شورا تا تذکرات بیش‌از اندازه اعضا

جلسه امروز شورای شهر با تذکرات اعضا و بدون هیج مصوبه‌ای به پایان رسید.

اقتصاد آنلاین-فائزه مومنی؛ در نخستین دستور جلسه روز امروز  انتخاب خزانه دار برای سال نخست در دستور کار قرار گرفت که رئیس شورا حسن رسولی را به عنوان گزینه خزانه دار شورا انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه این سمت ماهیت مالی دارد و اگر دوستان دیگری تمایل به این مسئولیت دارند بنده حاضرم به آنها رای دهم، گفت: اما اگر فردی تمایل ندارد بنده آماده ام با تجاربم این مسئولیت را بپذیریم.

رای گیری برای انتخاب خزانه دار به صورت مکتوب انجام شد و رسولی با ۲۱ رای خزانه دار شد.

آمار تلفات و فوت شدگان حوادث جاده ای درون شهری و برون شهری در کشور بالاست

محسن هاشمی در جلسه علنی روز یکشنبه با اشاره به حادثه تصادف دانش آموزی در استان هرمزگان گفت: به بازماندگان حادثه رودان، داراب و استان هرمزگان تسلیت گفته و امیدواریم چنین حادثه تلخی که باعث از دست دادن دانش آموزان نخبه ما شد، تکرار نشود.

وی با بیان اینکه آمار تلفات و فوت شدگان حوادث جاده ای درون شهری و برون شهری در کشور بالاست، گفت: این تلفات معادل مسافران دو تا سه هواپیمای بزرگ است که امیدواریم با مدیریت کارآمدتر و احترام به قانون توسط شهروندان دیگر شاهد چنین حوادثی نباشیم.

او همچنین با اشاره به مراسم تشییع شهید حججی گفت: اعضای شورا در این مراسم حضور خواهند داشت و از دیگر اقشار جامعه دعوت می کنیم در این مراسم حضور پیدا کنند. خاندان حججی و آیت الله سیداحمد حججی از بزرگان و افتخارات نجف آباد بودند.

او همچنین با اشاره به حادثه آتش سوزی در خیابان بعثت گفت: خوشبختانه این آتش سوزی بزرگ به خوبی مهار شد و جا دارد از تلاش های آتش نشانی تشکر شود.

هاشمی با تاکید بر اینکه اگر لازم است قانون و مصوبه ای داشته باشیم لازم است کمیسیون ها به این مهم بپردازند افزود: لازم است ساختمان های ۶ طبقه یا بیشتر را ملزم به تطبیق با آیین نامه های جدید کنیم تا دست مجریان باز شود و از مالکان و هیئت مدیره خواستار اجرای قوانین شوند.

وی با یادآوری اینکه واحدهای بسیاری از ساختمان های ساخته شده فروخته و سرقفلی ها واگذار شده است، افزود: بسیاری از این ساختمان ها خود را موظف به پرداخت هزینه های نگهداشت نمی دانند و این موضوع مشکل زا است.

در همین رابطه زهرا نژادبهرام نیز با طرح پرسشی از شورای چهارم گفت: بعد از حادثه پلاسکو در مناطق ۱۱و ۱۲، دوازده ساختمان را شناسایی و تذکر لازم برای پیشگیری از حوادث به این ساختمان ها داده شد. سوال من این است چرا تنها ساختمان پلاسکو در مسیر بهبود شرایط قرار گرفت و چرا باقی مورد توجه قرار نگرفته اند.

در ادامه علی اعطا سخنگو شورا با اشاره به اینکه شورای عالی شهرسازی و معماری مصوبه ای داشته است تا ساختمان های بلندمرتبه قدیمی نیز با شرایط جدید تطبیق یابد افزود: این مصوبه ۱۱ بند داشته که در سال گذشته ابلاغ شده و در شورای گذشته نیز تاکید شد که ابلاغیه شکل اجرایی به خود بگیرد.

همچنین الهام فخاری نیز گفت: اگر امروز قوانینی موجود است لازم است در کنار این قوانین برنامه ریزی های بلندمدت و میان مدت و کوتاه مدت در نظر گرفته شود ضمن آنکه باید بازرسی های میان مدت در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: رعایت ایمنی در بخش های مختلف به فرهنگ ایمنی بر می گردد از همین رو لازم است سند جامع ملی تهران و قانون خدمات ایمنی و مدیریت بحران به شکل بلندمدت برای حفظ ایمنی ساختمان های بلندمرتبه مد نظر قرار گیرد.

در این جلسه همچنین به دلیل تعدد تذکرات اعضای شورای شهر، دستور جلسه از روند کاری شورای شهر خارج و جلسه در ساعت 11.15به ریاست ابراهیم امینی خاتمه یافت.