۰ نفر

تاکید مجدد بر غیرقانونی بودن فعالیت پارکبان‌ها

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۵
کد خبر: 213586
تاکید مجدد بر غیرقانونی بودن فعالیت پارکبان‌ها

رئیس پلیس پایتخت با تاکید براینکه فعالیت پارکبانان در سطح شهر غیرقانونی است، گفت: فعالیت این افراد تنها با نظارت مجموعه ای قانونی مانند پلیس محله امکان پذیراست.

سردار حسین رحیمی روز دوشنبه، با بیان اینکه به لحاظ قانونی شغلی به نام پارکبان وجود ندارد، افزود: این افراد جمع آوری می شوند و تنها راه حل قانونی برای فعالیت آنها این است که زیرچتر حمایت مجموعه ای قانونی مانند پلیس و نگهبان محله فعالیت کنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی ادامه داد: در گذشته پارکبانان با نظارت مجموعه ای مشخص فعالیت می کردند و شهرداری نیز کنترل ویژه ای بر روی آنها داشت اما امروز دیگر این موضوع منتفی شده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ خاطرنشان کرد: پارکبان ها باید به مجموعه ای متصل شوند که کار آموزش شهروندمداری و نظارت بر فعالیت آنها را انجام دهد تا پلیس نیز بتواند کنترل مناسبی بر نحوه کار و عملکرد این افراد داشته باشد.

روزانه 6 میلیون خودرو در تهران تردد می کنند که به دلیل نبود پارکینگ کافی در سطح شهر، حاشیه خیابان ها به پارکینگی برای خودروها تبدیل شده؛ براساس آمارهای اعلام شده حدود 550 پارکبان در سطح شهر فعالیت دارند که به گفته مقامات شهرداری و پلیس پایتخت فعالیت این افراد برای اخذ وجه غیرقانونی و خلاف است.

مازیار حسینی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران چندی پیش فعالیت پارکبان ها برای اخذ وجه بابت پارک خودرو در سطح معابر شهر تهران را غیرقانونی عنوان کرد و گفت که برای برخورد با این تخلف با دستگاه قضایی هماهنگی خواهد شد.

سردار حسین ساجدی نیا رئیس پلیس پیشین پایتخت، نیز بارها در زمان تصدی پست خود از شهروندان خواسته بود که از پرداخت هرگونه وجه نقد به افرادی تحت عنوان پارکبان خودداری کنند.

وی همچنین گفته بود که شهروندان تهرانی در صورت مشاهده این موارد، مراتب را در اسرع وقت به مرکز فوریت های پلیسی 110 و یا ماموران راهور گزارش کنند.

گفتنی است در بیشتر خیابان های اصلی تهران، دستگاههای پارکومتر نصب و راه اندازی شده و دریافت وجه از رانندگان برای پارک خودرو در محدوده های مشخص نیز به صورت مکانیزه انجام می شود.