۰ نفر

رحیمی:

صحت انتخابات شورای شهر لواسان در سه مرحله تایید شده

۲۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۸:۵۳
کد خبر: 212971
صحت انتخابات شورای شهر لواسان در سه مرحله تایید شده

رییس هیت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران مطالب منتشره درباره ابطال انتخابات شورای شهر لواسان را بی‌پایه و کذب و در راستای تحت الشعاع قرار دادن انتخاب شهردار در این منطقه عنوان کرد.

 به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، علی رضا رحیمی با اشاره به طرح برخی شایعات درباره انتخابات شورای شهر لواسان اظهار کرد: با توجه به فرایند سالم انتخابات لواسان این انتخابات بعد از انتخابات شورای شهر تهران سالم‌ترین انتخابات  در استان تهران بوده و مطالبی که درخصوص ابطال انتخابات شورای شهر لواسان مطرح شد اساسا درست نیست.

وی اضافه کرد: مطالب منتشر در این زمینه بی‌پایه و کذب بوده  و کسانی که چنین شائبه هایی را ایجاد می‌کنند باید مورد پیگیری قرار گیرند، مشخصا دادستان شمیرانات و فرماندار مسئولیت دارند به این موضوع ورود کنند. چرا که به نظر می رسد عده ای ‌که منافعشان قطع شده و دستشان از بیت‌المال کوتاه شده مبادرت به ایجاد جو روانی می‌کنند.

 نماینده تهران در مجلس با بیان اینکه همه باید ظرفیت روانی حضور در رقابت‌ها و شکست و پیروزی را داشته باشند، تصریح کرد:  این رای مردم  است که در انتخابات تعیین کننده است.

رحیمی با بیان اینکه طرح این شایعات  و جو سازی‌ها در آستانه تشکیل شورای شهر جدید و انتخاب شهردار در راستای فشار برای انتخاب شهردار است خاطر نشان کرد: اعضای شورای شهر باید در انتخاب شهردار پاک‌دستی، مردم داری و نظارت پذیری و پاسخگویی را ملاک  قرار دهند و تحت فشار افرادی که نگاه فرصت‌طلبانه دارند، قرار نگیرند. طبیعتا شورای شهر در تصمیم گیری خود مستقل است و هر تصمیمی که برای انتخاب شهردار بگیرند همان معتبر و قانونی خواهد بود.

رییس هیات نظارت بر انتخابات شوراهای شهر و روستای استان تهران در ادامه با بیان اینکه انتخابات شورای شهر لواسان در سه مرحله مورد تایید  قرار گرفته است، اظهار کرد: علاوه بر هیات نظارت شهرستان شمیرانات هیات نظارت استان تهران انتخابات شورای شهر لواسان را تایید کرد و علی‌رغم جو سازی‌های انجام شده بعد از رای گیری  در مدت زمان طرح شکایات حتی یک شکایت به این هیات ارسال نشد و هیات مرکزی نظارت بر انتخابات بررسی ‌های لازم را انجام داد  و علی‌رغم این که نیاز به تایید هیات مرکزی نبود تایید کرد و جای هیچ  شبه‌ای برای مراجع قانونی باقی نگذاشت .

وی در پایان اظهار کرد:  اینکه عده ای با استفاده از فرصت انتخاب شهردار این شائبه‌ها را ایجاد کنند ،درست نیست و  مراجع قضایی باید تصمیم مقتضی را اتخاذ کنند.