۰ نفر

واکنش دادستانی به کورس اتومبیل‌رانی در آخر شب

۱۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۵۶
کد خبر: 204066
واکنش دادستانی به کورس اتومبیل‌رانی در آخر شب

صادقی گفت: بساط کورس‌های اتومبیل‌رانی شبانه در خیابان‌ها و دور دور کردن‌های بی حاصل که زمینه آزار، مزاحمت وسلب آسایش عمومی برای مردم را در پی دارد باید برچیده شود و نیروی انتظامی باید خودروی متخلفان را توقیف کند.

برخورد با مسابقات شبانه ماشین هامحمدحسین صادقی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمانشاه از برخورد قاطع با مسابقات اتومبیلرانی غیرمجاز خیابانی خبر داد و گفت: در پی گزارشات واصله مبنی بر وقوع و شکل گیری پدیده نابهنجار کورس اتومبیل رانی در ساعات پایانی شب در برخی خیابان‌های کرمانشاه موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، وی گفت: نیروی انتظامی مکلف است با اعلام هوشیاری به واحدهای گشتی و تقویت پوشش انتظامی در صورت مشاهده موضوع بلافاصله نسبت به توقیف خودرو و تشکیل پرونده و ارسال به مرجع قضائی استان کرمانشاه اقدام کند.

این مقام قضایی بیان کرد: بساط کورس‌های اتومبیل رانی شبانه در خیابان‌ها و دور دور کردن‌های بی حاصل که زمینه آزار، مزاحمت و سلب آسایش عمومی برای مردم و ترویج منکر "تفاخر وبه رخ کشیدن زخارف دنیوی" را در پی دارد باید برچیده شود.

صادقی افزود: جوانان به اقتضای سن خود عموما طالب هیجان هستند، اما تامین این نیاز نباید زمینه‌ لطمه و تضییع حقوق دیگران را فراهم کند.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه تصریح کرد: خانواده‌ها برنحوه استفاده فرزندان خود از اتومبیل چنانچه دارای پروانه مجاز رانندگی می‌باشند نظارت بیشتری کنند. همچنین از خانواده‌های محترم می خواهیم تا با نظارت بر فرزندان خود مانع از انجام چنین رفتارهای ناهنجاری گردند.

این مقام قضایی ادامه داد: دستگاه‌های متولی امر نیز همچون اداره ورزش وجوانان، کانون اتومبیلرانی، شهرداری و غیره با مشارکت بخش خصوصی برای تخلیه هیجانات و استفاده از اوقات فراغت جوانان بمنظور جلوگیری آسیب حتما برنامه ریزی کنند.

وی تصریح کرد: ضمن اینکه پلیس نیز ملزم است در مواردی که رفتار ارتکابی مطابق آیین نامه راهنمایی و رانندگی مستلزم اعمال قانون و صدور قبض جریمه است به وظیفه مقامی خود عمل کرده وعلاوه بر آن با اخذ دستور قضایی اتومبیل‌های متخلف را برای مدتی که مقام قضایی تعیین می‌کند به پارکینگ هدایت کند.