۰ نفر

میرلوحی در گفت و گو با اقتصاد آنلاین:

تدوین برنامه سوم شهرداری/ ارزیابی از وضعیت شهر رسانه‌ای می‌شود

۲ تیر ۱۳۹۶، ۱۳:۲۹
کد خبر: 201524
تدوین برنامه سوم شهرداری/ ارزیابی از وضعیت شهر رسانه‌ای می‌شود

عضو شورای شهر چهارم گفت که شهردار تهران به خواست اعضای این شورا به همراه معاونان و مدیران خود در جلسه روز چهارشنبه حاضر شدند و این جلسات ادامه خواهد داشت.

اقتصاد آنلاین - معصومه حاجی ابوالحسن؛ محمود میرلوحی، عضو شورای شهر چهارم در گفت و گو با اقتصاد آنلاین در توضیح دیدار شهردار تهران و اعضای این شورا گفت: در دوره های گذشته هم رایج بود که شورای جدید با شورای قدیم جلساتی برای انتقال مطالب و مباحث می گذاشتند.

او افزود: جلسه چهارشنبه، جلسه ای بود که شورای جدید خواسته بود قالیباف به معاونان و مدیران خود ابلاغ کند که آنها در این جلسه آخرین وضعیت فعالیت ها و چالش ها را گزارش دهند تا شورای پنجم در جریان قرار بگیرد.

این عضو اصلاح طلب شورای پنجم با تاکید بر اینکه قرار است این جلسات ادامه پ‍یدا کند، گفت: قبل تر هم آقای دبیر که رییس کمیسیون برنامه و بودجه هستند در جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای پنجم حضور پیدا کردند و گزارش فعالیت ها در سه سال و نیم گذشته را ارایه دادند. همچنین مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری هم در جلساتی حاضر شدند و گزارش وضعیت دادند.

در این جلسه شورای چهارم، پنجم و مقامات شهرداری هم حضور داشتند اما بنا شد کمیسیون های شورای پنجم هم فعالیت های شورای چهارم و هم مقامات شهرداری را بشنوند و تبادل اطلاعات داشته باشند.

او با اشاره به اینکه کمیسیون های شورای پنجم شکل گرفته است، یادآور شد: این شورا بنا دارد از فرصتی که تا استقرار مانده استفاده کند تا مسایل شهرداری را از نظر فعالیت هایی که داشته از طریق جلسه با کمیسیون های شورای چهارم بررسی کند.

میرلوحی مهمترین کار شورای پنجم را تدوین برنامه سوم شهرداری دانست و گفت: همچنین باید بخشنامه بودجه سال آینده، دو ماه پس از استقرار شورا تدوین و تهیه شود.

او ادامه داد: کمیسیون های مختلف شورای پنجم به صورت مرتب با اعضای شورای چهارم و مقامات شهرداری جلسه برگزار می کنند و کارشناسان هم تاکنون گزارشاتی ارایه کردند.

عضو شورای شهر پنجم در ادامه و در پاسخ به اینکه آیا گزارشات ارایه شده، به واقعیت نزدیک است و آیا کارگروه ویژه ای برای بررسی صحت اطلاعاتی که در اختیار شما قرار می گیرد قرار است تشکیل شود، گفت: با توجه به اینکه ۱۴ سال است اصولگرایان در شهرداری حضور دارند و آقای قالیباف بعد از انقلاب و حتی قبل از آن هم طولانی ترین دوره مدیریت شهرداری تهران را به عهده داشتند ارزیابی از وضعیت فعلی شهر و شورا و عملکردها بعد از بررسی در کمیسیون برنامه و بودجه رسانه ای خواهد شد.

میرلوحی با یادآوری اینکه بررسی و ارزیابی وضعیت شهرداری و شورا در دولت احمدی نژاد هم انجام شد و آن دوره آقای ترکان از طرف دولت مامور پیگیری بوده است، تصریح کرد: در قانون شوراها قرار بوده که منظم گزارشاتی ارایه شود و اقای قالیباف هم مدعی بودند که در سایت شهرداری هست. من هنوز این گزارشات را ندیده ام با این حال نه به شکل عمومی و رسانه ای که به صورت کارشناسی مشخص خواهد شد که وضعیت شهرداری تهران به چه صورت است