۰ نفر

درخواست عضو شورای شهر برای بررسی اموالش

۱۶ شهریور ۱۳۹۵، ۱۹:۲۲
کد خبر: 144311
درخواست عضو شورای شهر برای بررسی اموالش

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران توضیحاتی را در رابطه با رانت 42 میلیارد تومانی خود مطرح کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، محمد حقانی در نشستی که به منظور شفاف سازی در رابطه با موضوعات مطرح شده پیرامون رانت 42 میلیارد تومانی خود و تخلف در ساخت یک واحد مسکونی گفت: اعتقاد دارم کسی که چیزی به او نسبت داده می شود باید مستندات خود را ارائه دهد و در نهایت قضاوت را به مردم واگذار کند.

وی افزود: بالغ بر 45 سال در مدیریت شهری تهران و اصفهان فعالیت کرده ام و کارنامه کاری من کاملا مشخص است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون رانت 42 میلیارد تومانی خود اظهار کرد: ملکی که ادعا شده متعلق به من است یک ساختمان است که تنها یک دانگ آن به نام من بوده و این دانگ نیز متعلق به یکی از اقوام من است.

حقانی زمانی که موضوعات مربوط به بوستان مادر را در شورای شهر تهران مطرح کردم بارها مورد تهدید عده ای قرار گرفتم اما هیچ گاه این تهدیدها برای من مهم نبود و من سعی کردم کارم را به درستی انجام دهم.

وی تاکید کرد: اگر حتی یک مورد تخلف در رابطه با زمان فعالیت و یا بعد از فعالیت من در شورای شهر تهران و شهرداری و همچنین شهرداری اصفهان موجود باشد من آنها را گردن گرفته اما خوشبختانه چنین موردی وجود ندارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه قضاوت را به قوه قضائیه و دستگاه قضا واگذار کرده ام خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه نسبت به عملکرد خود اطمینان دارم قضاوت را به دستگاه قضا واگذار کرده و از مسئولان قوه قضائیه درخواست کرده ام که عملکرد من را مورد بررسی قرار دهند.

حقانی با انتقاد از عده ای که او را خائن به نظام و رهبری اعلام کرده اند گفت: متاسفانه طی چند روز اخیر عده ای من را خائن به نظام و رهبری معرفی کرده اما من این تعهد را می دهم که اگر کوچکترین تخلفی را مرتکب شده باشم دو دستانم را مقابل قانون دراز کرده و از مسئولان بخواهم که اشد مجازات را برای من در نظر بگیرند.

وی با بیان اینکه متاسفانه عده ای اکنون به کاه دان زده اند تاکید کرد: عملکرد من کاملا واضح و روشن بوده و چیزی برای مخفی کردن وجود ندارد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای اسلامی شهر تهران از حضور خود در سازمان بازرسی کل کشور خبر داد و تصریح کرد: امروز راهی سازمان بازرسی کل کشور شدم واز مسئولان این نهاد درخواست کردم که در کنار بررسی وضعیت 5 عضو شورای شهر که درحواشی مربوط به واگذاری املاک به مدیران شهری نام آنها نیز مطرح شده من را نیز در لیست تحقیق و تفحص‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به بازنشستگی خود از شهرداری در سال 82 خاطر نشان کرد: من سال 82 از شهرداری بازنشت شدم و سال 90 که ملک مورد اشاره در رابطه با رانت من ساخته شده من اصلا در شهرداری و یا شورای شهر تهران سمتی نداشته ام.

حقانی در خصوص ادعاهای مطرح شده در خصوص افزایش طبقه و متراژ در بنای منتسب به خود گفت: متاسفانه عده ای این موضوع را مطرح کردند که من با زور وفشار مجوز ساخت 14 طبقه را دریافت کرده ام اما این عده باید بدانند که 6 طبقه از این 14 طبقه پارکینگ و یک طبقه آن نیز پیلوت است.

وی اظهار کرد: برابر پهنه R122 که آن ملک نیز در این پهنه قرار داشته شهرداری باید 420 درصد به مالک تراکم می داد حال آنکه 9 مالک این بنا 418 متر تراکم دریافت کرده اند.