۰ نفر

افزایش عجیب ابتلا به سرطان روده در اروپا

۱ آبان ۱۳۹۷، ۲۳:۰۹
کد خبر: 309826
افزایش عجیب ابتلا به سرطان روده در اروپا

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، در پی رژیم غذایی ناسالم و چاقی شمار مبتلایان به سرطان روده در اروپا افزایش یافته است.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی نشان می‌دهد، در پی رژیم غذایی ناسالم و چاقی شمار مبتلایان به سرطان روده بزرگ در اروپا افزایش یافته است. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، به گفته پژوهشگران، بیشترین میزان ابتلا در بین جوانان 20 تا 39 سال در حال رخ دادن است؛ بسیاری از سرطان‌های روده بزرگ به دلیل عوامل ناشی از سبک زندگی و افزایش سن ایجاد می‌شوند و تعداد کمی از موارد به خاطر اختلالات ژنتیکی ارثی اتفاق می‌افتند.

مطالعات محققان انگلیسی نشان داد، سالانه بیش از 41 هزار جوان انگلیسی به این نوع سرطان مبتلا می‌شوند و حدود 16 هزار نفر از‌ آنها در اثر ابتلا به آن جان می‌بازند. 

محقق ارشد این پژوهش از دانشگاه لندن می‌گوید: «افزایش حیرت‌آوری در ابتلای جوانان به سرطان روده بزرگ مشاهده می‌شود».

داده‌ها حاکی از آن است، نرخ سرطان روده بزرگ در بین بزرگسالان بین 20 تا 39 ساله بین سال‌های 2008 تا 2016 به میزان 7.4 درصد افزایش یافته است.

آمار و ارقام منتشر شده از سوی مؤسسه سلامت انگلیس بیانگر‌ آن است، سرطان روده بزرگ در این کشور و 19 کشور اروپایی دیگر به میزان قابل توجهی افزایش یافته و این نرخ صعودی در بزرگسالان زیر 40 سال مشاهده می‌شود. 

فانی وویک، نویسنده اصلی این پژوهش می‌گوید: «چاقی و سبک زندگی ناسالم عامل افزایش موارد سرطان روده در میان بزرگسالان است؛ بین این بیماری و رژیم غذایی پرچربی و فیبر کم و مصرف کم میوه و سبزی و استفاده از انواع غذاهای کنسرو شده رابطه مستقیم وجود دارد».

در سال 2012، 1 میلیون  و 400 هزار مورد ابتلای جدید به این بیماری و همین‌طور 694 هزار مورد مرگ از آن اتفاق افتاد.

بررسی‌های متعدد نیز نشان داده است، سرطان روده بزرگ در کشورهای توسعه‌یافته شایع‌تر است و 65 درصد موارد ابتلا به این سرطان در این کشورها یافت می‌شود؛ همچنین شیوع این بیماری در زنان کمتر از مردان است.