۰ نفر

تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان و حمله قلبی ممکن می‌شود

۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۱:۰۱
کد خبر: 302950
تشخیص چند دقیقه‌ای سرطان و حمله قلبی ممکن می‌شود

محققان دستگاه قابل حمل کوچکی ساخته اند که شناسایی مولکولهای نشانه خطر ابتلا به سرطان یا وقوع حمله قلبی را در نمونه های آزمایشگاهی ممکن می کند.

به گزارش نیواطلس، محققان دستگاه قابل حمل کوچکی ساخته اند که شناسایی مولکول‌های نشانه خطر ابتلا به سرطان یا وقوع حمله قلبی را در نمونه های آزمایشگاهی ممکن می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، پژوهشگران دانشگاه گلاسکو می گویند دستگاه کوچک یادشده می تواند به سرعت نمونه آزمایشگاهی را اسکن کند و شواهد مربوط به ابتلا به بیماری های خطرناک را شناسایی کند.

دستگاه یادشده دقت تشخیص های پزشکی را بالا می برد و باعث می شود دکترها بتوانند با سرعت بیشتری به جزئیات مفصل تری در مورد بیماری های مختلف انسان ها پی ببرند.

بخش اصلی تشکیل دهنده این دستگاه یک تراشه نیمه هادی اکسید فلز یا CMOS است که معمولا در دوربین های دیجیتال مورد استفاده قرار می گیرد، اما ارزان بودن و کاربردهای گسترده این تراشه باعث شده تا از آن برای تصویربرداری در دیگر حوزه های علمی هم استفاده شود.

تراشه یادشده دارای حس گرهایی است که برای بررسی و کنترل چهار فرایند متابولیک بدن قابل استفاده هستند و برای این کار تنها به نمونه ادرار انسان نیاز دارند. با نصب این تراشه کوچک 3.4 در 3.6 میلیمتری در یک گوشی هوشمند یا تبلت و اتصال آن به نمونه در حال بررسی از طریق پرت میکرو یو اس بی می توان ظرف مدت حداکثر دو دقیقه به نتایج مورد نیاز دست یافت.

13970703000307_Test_NewPhotoFree