۰ نفر

سیگار و ارتباط مستقیم آن بر بیماری «ام‌اس»

۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۱
کد خبر: 302948
سیگار و ارتباط مستقیم آن بر بیماری «ام‌اس»

نتایج بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد، استعمال دخانیات افراد را در معرض ابتلا به بیماری «ام‌اس» قرار می‌دهد.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج بررسی‌های محققان آمریکایی نشان می‌دهد، استعمال دخانیات افراد را در معرض ابتلا به بیماری «ام‌اس» قرار می‌دهد. 

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، ام‌اس یا تصلب بافت چندگانه که با نام اختصاری «MS» شناخته می‌شود، یک بیماری التهابی است که در آن غلاف‌های میلین سلول‌های عصبی در مغز و نخاع آسیب می‌بینند.

کارشناسان می‌گویند: «سیگار کشیدن باعث تحریک و سرکوب سیستم ایمنی افراد می‌شود؛ مخصوصا در افرادی که دارای استعداد ژنتیکی ابتلا به بیماری ام‌اس هستند».

براساس بررسی‌های صورت گرفته، در افرادی که روزانه 1 تا 2 پاکت سیگار می‌کشند، احتمال ابتلا به بیماری ام‌اسحداقل دو برابر بیش از غیر سیگاری‌ها است. 

سوزان کوهل هاس، محقق انجمن MS در آمریکا می‌گوید: «سیگار کشیدن می‌تواند تعداد ضایعات را در مغز و نخاع این بیماران افزایش دهد و از حجم مغز آنها بکاهد».

نتایج یک نظرسنجی نیز نشان داده است، بیش از 89 درصد افراد سیگاری مبتلا به بیماری ام‌اس باور دارند، وضعیتی که به آن دچار شده‌اند در نتیجه مصرف دخانیات بوده است.

داده‌های موجود حاکی از آن است، از سال 2008، بین 2 تا 2.5 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا شده‌اند؛ این در حالی است که نرخ ابتلا در بخش‌های مختلف جهان و در بین جوامع مختلف تفاوت آشکاری دارد.

این بیماری به‌طور معمول در سنین 20 تا 50 سالگی و در زنان دو برابر مردان اتفاق می‌افتد.

همچنین، امید به زندگی افراد دارای ام‌اس 5 تا 10 سال کمتر از دیگران است.