۰ نفر

درمان‌های خانگی که علم آنها را تایید می‌کند

۱ مهر ۱۳۹۷، ۶:۵۷
کد خبر: 302270
درمان‌های خانگی که علم آنها را تایید می‌کند

بسیاری از ما در شرایط اضطراری برای درمان برخی مشکلات سلامت، به درمان‌های خانگی روی می‌آوریم. اما آیا این درمان‌ها واقعا موثر هستند؟

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از جام جم، شواهد علمی نشان می‌دهد برخی از این داروهای خانگی می‌تواند تاثیرات مفیدی داشته باشد. با تعدادی از درمان‌های موثر آشنا می‌شویم:

عسل برای سرفه و گلودرد : ترکیب عسل و چای یک درمان خانگی برای گلودرد و سرفه است. مشخص شده است این درمان واقعا می‌تواند موثر باشد. با توجه به یافته‌های علمی، عسل یک ماده تسکین دهنده با خواص ضد میکروبی است. عسل غشاهای مخاطی تحریک‌شده را تسکین می‌دهد. ویژگی‌های ضدمیکروبی عسل نیز به بدن کمک می‌کند تا ویروس‌ها و باکتری‌های مضر را از بین ببرد.

نکته: ترکیب عسل با لیمو که یک عامل ضد میکروبی دیگر است باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شما خواهد شد.

آب نمک گرم برای گلودرد: مشخص شده است که این درمان خانگی نیز واقعا می‌تواند موثر باشد. نمک، آب مورد نیاز میکروب‌ها یا ویروس‌ها را از بافت گلو بیرون می‌کشد و به این طریق باعث ازبین رفتن میکروب‌ها می‌شود.

سیب و هویج برای سفید شدن دندان‌ها: معمولا گفته می‌شود جویدن سیب و هویج خام باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود. مشخص شده که جویدن سیب و هویج سطح دندان‌ها را پاکسازی می‌کند، لثه‌ها را ماساژ داده و تولید بزاق را که مانند دهانشویه عمل می‌کند، افزایش

می‌دهد.

سیب همچنین حاوی اسید مالیک- سفیدکننده مینای دندان- است و هویج با داشتن ویتامین A، تقویت‌کننده مینای دندان است.

هرچند تضمینی وجود ندارد که مصرف این دو ماده غذایی لبخند زیباتری به شما بدهد اما گنجاندن آنها در رژیم غذایی، بهداشت دهانی را تقویت خواهد کرد.

زنجبیل برای تهوع: شناخته‌شده‌ترین درمان خانگی استفاده از زنجبیل برای درمان تهوع است. مطالعات نشان می‌دهد ترکیبات موجود در زنجبیل مشابه داروهای ضد تهوع عمل می‌کند. افزون بر این، زنجبیل گزینه امن‌تری نسبت به بسیاری از درمان‌های شیمیایی است.