۰ نفر

در زنان رخ می‌دهد؛

کاهش 35درصدی ابتلا به ایدز با مصرف روزانه آسپرین

۲۱ مرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۱۰
کد خبر: 292429
کاهش 35درصدی ابتلا به ایدز با مصرف روزانه آسپرین

نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه آسپرین می‌تواند احتمال ابتلا به ایدز در زنان را تا 35 درصد کاهش دهد.

به گزارش دیلی‌میل، نتایج یک بررسی جدید نشان می‌دهد، مصرف روزانه آسپرین می‌تواند احتمال ابتلا به ایدز در زنان را تا 35 درصد کاهش دهد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، محققان باور دارند، ویروس HIV برای عفونی کردن فرد نیاز به سلول‌های پذیرنده‌ در بدن زنان دارد.

مطالعات قبلی نیز نشان می‌دهد، احتمال داشتن این سلول‌های پذیرنده در افرادی که فشار خون بالا دارند به مراتب بیشتر است.

محققان دانشگاه «منیتوبا» کانادا این نظریه را با استفاده از توزیع دوز کمی از این دارو به گروهی از زنان کنیایی بررسی کرده‌اند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد، پس از گذشت شش هفته تعداد سلول‌های پذیرنده HIV در دستگاهتولیدمثل این زنان تا 35 درصد کاهش یافته و اکنون پس از گذشت چندین سال از این آزمایش هیچ یک از این زنان به ایدز مبتلا نشده‌اند در حالی که همگی زنان منطقه‌ای از کنیا به علت شرایط خاص زندگی،  با خطر بالای ابتلا به این بیماری شمرده می‌شوند.

 کیت فوکل، نویسنده اصلی و محقق ارشد این مطالعه می‌گوید: «نتایج به دست آمده از این بررسی بسیارامیدارکننده است».

فوکل تأکید می‌کند، آسپرین به تنهایی نمی‌تواند از ابتلا به ایدز جلوگیری کند یا درصد خطر آن را کاهش دهد؛ به این منظور در حال حاضر داروهای پیشگیرانه‌ای تحت عنوان «پیشگیری پیش از در معرض قرار گرفتن» (PrEP) از بیماری ایدز در بازارهای جهانی موجود است و به افرادی که با توجه به شرایط زندگی، خود را در معرض آلوده شدن می‌دانند توصیه می‌شود تحت نظر پزشک از آن استفاده کنند.