۰ نفر

مدیر عامل انجمن صرع ایران:

بیماری صرع زندگی اجتماعی افراد مبتلا را تحت تاثیر قرار می دهد

۵ مرداد ۱۳۹۷، ۲۱:۱۷
کد خبر: 288333
بیماری صرع زندگی اجتماعی افراد مبتلا را تحت تاثیر قرار می دهد

مدیرعامل انجمن صرع ایران، با تاکید بر ارتقای آگاهی نسبت به بیماری صرع، گفت: دارو درمانی تنها راه برای درمان کامل این بیماری نیست.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از مهر، دکتر داریوش نسبی طهرانی در سی و سومین همایش انجمن صرع ایران که روز پنج شنبه در فرهنگسرای اشراق برگزار شد، اظهار کرد: این همایش‌ها از سال ٧٤ پایه گذاری شد و جزو افتخارات انجمن صرع به شمار می رود؛ چرا که به ارتقای سطح آگاهی مردم درباره این بیماری کمک می کند.

وی بیان کرد: صرع بیماری نیست که  صرفا با دارو و نسخه پیچی بتوان آن را به طور کامل درمان کرد بلکه صرع اختلالی  است که تمام زندگی فرد را تحت تاثیر

طهرانی ادامه داد: بالا بردن آگاهی نقش ویژه ای در درمان دارد و  لازم است نکات زیادی را یاد بگیریم تا بتوانیم بهتر با این بیماری مبارزه کنیم زیرا صرع درست است که یک بیماری مزمن است، اما می توان این بیماری را با دارو آن را کنترل کرد، باید بدانیم صرع به جز تشنج  علائم دیگری دارد که هر شخصی باید این علائم را بشناسد و به موقع  درمان  کند.

مدیر عامل انجمن صرع افزود: گاهی این بیماری زنگ خطری دارد و گاهی اینطور نیست؛ هرچند این زنگ خطر نه تنها در بیماری صرع بلکه در سایر بیماری ها هم وجود دارد و باید دانست این بیماری را باید به موقع تشخیص داد و  کنترل کرد.

وی بیان کرد:  آموزش عمومی یکی از اصلی‌ترین کارهایی است که باید انجام شود تا اطلاعات مردم در خصوص بیماری‌ها افزایش یابد.

طهرانی تشریح کرد: انجمن صرع تلاش کرده است که در طول سال ها فضای فرهنگی جامعه را در خصوص بیماری بالا ببرد تا بتوان آن را بهتر کنترل کرد؛ بیماران صرع نیاز به کمک بیشتری دارند که با کنترل بیماری آن ها میتوانند نقش مفیدی در جامعه داشته باشند.

وی بیان کرد: متاسفانه هنوز بخش عمده ای از جامعه از آگاهی ها محروم هستند و دچار خرافات و عقاید خاصی شده اند؛ باید تلاش ها بیشتر شود تا بتوان بیماری را کاهش و این اختلال را بهتر کنترل کرد.

مدیر عامل انجمن صرع گفت: بیماری صرع ممکن است از نوزادی تا بزرگسالی زندگی فرد و موقعیت های اجتماعی او را تحت تاثیر قرار داد، بیماران باید همیشه داروهای خود را همراه داشته باشند تا در مواقع ضروری دچار مشکل نشوند، از جمله در طول سفر که ممکن است داروهای خاص را نتوان پیدا کرد.