۰ نفر

در حاشیه چهارمین همایش پیشگیری از سرطان سینه؛

سرطان سینه دومین عامل مرگ و میر در زنان

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۸:۰۳
کد خبر: 284796
سرطان سینه دومین عامل مرگ و میر در زنان

معاون اجتماعی وزارت بهداشت گفت: ­متأسفانه بعد از بیماری‌های قلبی- عروقی، شیوع سرطان سینه در خانم‌های ۳۰ تا ۷۰ سال قابل توجه است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محمدهادی ایازی در حاشیه چهارمین همایش پیشگیری از سرطان سینه افزود: از هر ۱۰۰ هزار نفر، ۳۲ نفر به این بیماری مبتلا می‌شوند و سرطان سینه بعد از بیماری‌های قلبی - عروقی عامل بیشترین مرگ و میر در خانم هاست.

وی گفت: غربالگری در زمینه سرطان سینه بسیار حائز اهمیت است، همچنین باید در این زمینه فرهنگسازی کرد و افراد باید قبل از آنکه این بیماری متاستاز (گسترش و سرایت سرطان به قسمت‌های دیگر بدن) کند از آن اطلاع یابند و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت درباره چهارمین همایش پیشگیری از سرطان سینه افزود: در این همایش هزار نفر از بانوانی که به این بیماری مبتلا بودند و خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه و کنترلی این مشکل را پشت سر گذاشتند، حاضر شده اند تا یک فرهنگ سازی انجام بدهند و دیگر بانوان را به مشارکت بطلبند که قبل از اینکه بیماری حاد شود، اگر خانمی شاهد تغییراتی در بدن بود که می‌توانست عامل ابتلا به این بیماری باشد به پزشک معالج مراجعه کند و پزشک اقدامات غربالگری را انجام دهد و اطمینان خاطر به آن‌ها دهد که مشکلی در این زمینه وجود نداشته باشد.

ایازی گفت: امیدوارم با ساز و کاری که ایجاد شده است و با مشارکت مردم در قالب سازمان‌های مردم نهاد فعال در این زمینه و کانون‌های سلامت که در سطح محلات در حال شکل گیری است و در این حوزه می‌تواند نقش ایفا کند مشارکت خانم‌ها در این زمینه بیشتر شود و سرطان سینه مشکلی برای بانوان ایرانی ایجاد نکند.

معاون اجتماعی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره تشخیص بیماری سرطان سینه در افراد افزود: در مراکز درمانی اقدامات غربالگری برای این بیماری پیش بینی شده است، ولی وقتی فرد شواهد اولیه را مشاهده کرد، باید پس از مراجعه به پزشک معالج، مطابق با نظر پزشک به مراکز درمانی مراجعه کند و در صورت نیاز اقدامات درمانی را انجام دهد.