۰ نفر

3 روش غیرمنتظره برای تقویت سلامت روده

۲۳ خرداد ۱۳۹۷، ۲۲:۱۳
کد خبر: 278476
3 روش غیرمنتظره برای تقویت سلامت روده

حفظ سلامت روده یکی از رازهای احساس خوب در طول روز است. پژوهش های علمی همچنان در حال کشف روش های مختلفی هستند که بدن انسان تحت تاثیر میکروبیوم قرار می گیرد، اما مطالعات جدید اهمیت چند عادت ساده که می توانند ما را در مسیر درست برای بهبود و حفظ سلامت خود قرار دهند، نمایان کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرایران، سلامت روده و گوارش همواره موضوع مهمی محسوب می شود. سلامت روده نقشی چشمگیر در سلامت کلی انسان ایفا می کند. پژوهش ها نشان داده اند که سلامت روده می تواند بر هر چیزی، از سطوح اضطراب تا انجام ورزش و حتی افسردگی پس از زایمان موثر باشد. خبر خوب این است که با مد نظر قرار دادن برخی اقدامات ساده می توانید به بهبود سلامت خود کمک کنید.

تنفس عمیق را تمرین کنید

تنفس عمیق، به عنوان شکلی از مدیریت استرس، به طور ویژه پیش از وعده های غذایی برای کمک به گوارش اهمیت دارد. تنفس آرام و عمیق از طریق شکم به فعال کردن سیستم عصبی پاراسمپاتیک کمک می کند. زمانی که این اتفاق رخ می دهد، شما از نظر فنی به مرحله استراحت و گوارش وارد می شوید که به بدن در پردازش بهتر غذاها کمک می کند، در شرایطی که مواد مغذی بیشتری جذب می شوند و با گاز و نفخ ناشی از سریع غذا خوردن نیز کمتر مواجه می شوید. مدیریت استرس مولفه ای مهم برای سلامت روده است.

به طور منظم غذاهای تخمیر شده مصرف کنید

غذاهای تخمیر شده حاوی باکتری های خوب هستند و گوارش سالم را بهبود می بخشند. باکتری های موجود در غذاهایی مانند کیمچی، تمپه، و کلم ترش یک لایه محافظ درون روده ایجاد می کنند، در شرایطی که سیستم ایمنی ما را نیز تقویت می کنند. در هر وعده غذایی خود می توانید دو یا سه قاشق غذاخوری از غذاهای تخمیر شده مصرف کنید. این کار را می توانید پیش، حین یا پس از خوردن وعده غذایی انجام دهید. پروبیوتیک ها به همراه باقی غذاهای دیگر گوارش می شوند، از این رو این که چه زمانی آنها را مصرف کنید چندان اهمیتی ندارد.

از فیبر گیاهی بیشتری استفاده کنید

مصرف فیبر گیاهی فراوان برای تغذیه باکتری های خوب در روده اهمیت دارد. از این طریق دستگاه گوارش به درستی فعالیت خود را ادامه می دهد، غذاها را پردازش کرده و مواد زائد را دفع می کند. از جمله گزینه هایی که برای تامین فیبر گیاهی می توانید مد نظر قرار دهید می توان به موز، سبزیجات برگدار تیره، کنگر فرنگی و میوه ها اشاره کرد.

دریافت 35 گرم فیبر در روز را هدف قرار دهید. برای این که ایده ای برای شروع داشته باشید می توانید نمونه های زیر را مد نظر قرار دهید:

یک فنجان کینوآ پخته: 4 گرم

یک فنجان کیل: 5 گرم

یک فنجان عدس یا لوبیا سیاه پخته: 15 گرم

یک کنگر فرنگی پخته: 10 گرم

یک فنجان جوانه های بروکسل: 8 گرم

نصف یک آووکادو: 6 تا 7 گرم