۰ نفر

مهم‌ترین دلایل کبودی زیر چشم

۴ فروردین ۱۳۹۷، ۱۶:۱۸
کد خبر: 260149
مهم‌ترین دلایل کبودی زیر چشم

زمانی که فرد دچار خستگی بیش از اندازه باشد، شدت استرس در او زیاد باشد و یا به اندازه کافی نخوابیده باشد، تیرگی زیر چشم افزایش می یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از میزان، یک متخصص طب سنتی در رابطه با دلایل کبودی چشم و برخی راهکارهای درمانی توضیح داد. مهدی کبودرانی گفت: بسیاری از افراد با مشکل کبودی زیر چشم مواجه هستند و از این بابت نگرانی هایی در میان آنها وجود دارد.

وی افزود: این تیرگی بسته به برخی عوامل بیرونی تشدید شده و حد آن افزایش می یابد.

این متخصص طب سنتی در خصوص چرایی تیرگی زیر چشم اظهارکرد: زمانی که فرد دچار خستگی بیش از اندازه باشد، شدت استرس در او زیاد باشد و یا به اندازه کافی نخوابیده باشد، تیرگی زیر چشم افزایش می یابد.

کبودرانی ادامه داد: نازکی بیش از اندازه پوست زیر چشم و نبود چربی، کم خونی و بیماری های هورمونی نیز از جمله دیگر عواملی است که سبب تیرگی زیر چشم می شود.

وی داشتن مزاج گرم و خشک را از دیگر عوامل موثر در تیرگی زیر چشم دانست و بیان کرد: افرادی که درگیر مزاج گرم و یا خشک هستند بیش از سایرین زیر چشمانشان تیره می شود.

این متخصص طب سنتی در خصوص روش های توصیه شده برای کاهش کبودی زیر چشم گفت: حذف فلفل، مصرف اندک انواع ادویه همچنین مصرف کاهو و انواع لبنیات به افرادی که زیر چشم تیره ای دارند توصیه می شود.

وی تاکید کرد: افرادی که دچار مشکل تیرگی زیر چشم هستند باید از خوردن بیش از اندازه فست فودها خودداری کرده و هر شب اقدام به قرار دادن پدهای گرم و سرد در زیر چشم های خود کنند.