۰ نفر

۷ تصور اشتباه درباره سرطان

۱۰ بهمن ۱۳۹۶، ۲:۴۴
کد خبر: 248620
۷ تصور اشتباه درباره سرطان

اطلاعات درست در مورد سرطان بسیار با ارزش است چون هرچه بیشتر در مورد آن بدانیم، بیشتر میتوانیم این بیماری را از خود دور کنیم.

با گذشت سالها از پیدایش بیماری سرطان، هنوز ابهاماتی پیرامون آن وجود دارد تا جایی که عقاید و باورهایی غلط جای حقایق و واقعیت را در مورد سرطان گرفته اند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آوای سلامت، باورهای غلطی که به آنها اشاره می شود، توسط پزشکان از سرتاسر جهان گزارش شده اند:

عمل جراحی می تواند باعث گسترش سرطان شود:

گسترش سرطان از طریق خون یا سیستم لنفاوی است و عمل جراحی پتانسیل گسترش سرطان را افزایش نمی دهد و حتی می تواند کاهنده این سیر باشد.

تلفن‌ های همراه می ‌توانند موجب ابتلا به سرطان در مغز شوند:

حقیقت این است که تلفن ‌های همراه در بعضی موارد می ‌توانند به تشکیل تعدادی از تومورهای کمیاب در مغز کمک کنند اما این باور کلی که استفاده از تلفن همراه می‌ تواند به ابتلا به سرطان منجر شود صحت ندارد.

سرطان سینه مخصوص زنان است:

بر اساس مطالعات جامعه سرطان آمریکا هر ساله ۲۰۰۰ مرد در آمریکا با نتیجه مثبت آزمایش سرطان سینه خود مواجه می شوند.

سرطان یک مبارزه است و شما ناچار به پیروزی هستید:

بسیاری از مردم سرطان را به عنوان جنگی تصور می کنند که بیمار مصمم و متعهد است بر آن پیروز شود. چنین تصوری نسبت به سرطان مانع نگاه به اهداف واقعی تر برای بهبود کیفیت زندگی می شود. تعیین اهداف کوچک برای حفظ سلامت کلی می تواند پیشرفت بهبود سرطان را بیشتر کند و در واقع دستاوردهای کوچک و معنی دار سیر بهبود این بیماری را بهتر خواهند کرد.

وقتی سرطان بروز می کند، هیچ چیز برای پیشگیری از آن وجود ندارد:

تا ۵۰ درصد تمام سرطان ها از طریق انتخاب یک شیوه زندگی سالم مانند ورزش، رژیم غذایی، و اجتناب از سموم قابل پیشگیری هستند. توصیه متخصصان به ورزش حتی برای مدت زمان کوتاه است و این که از عادات غذا خوردن غلط مانند قند اضافی و غذاهای پردازش شده به شدت اجتناب شود.

داشتن یک ژن سرطان به این معناست که شما محکوم به سرطان هستید:

بسیاری از افراد یک جهش ژنتیکی مرتبط با افزایش خطر ابتلا به سرطان دارند ولی این به معنای آن نیست که لزوما به این بیماری مبتلا خواهند شد. برخی از ژن ها را می توان روشن و برخی از ژن ها را می توان خاموش کرد و آنهم با انجام اصول زندگی سالم مانند پیروی از رژیم غذایی متعادل و ورزش.

رژیم های غذایی می توانند منجر به درمان سرطان شوند:

برخی تصور می کنند که مصرف غذاهای خاص می تواند درمان کننده سرطان باشد در حالی که هنوز هیچ شاهدی برای این ادعاو جود ندارد. با این حال استفاده از میوه ها در رنگ های مختلف، سبزیجات، غلات کامل، منابع پروتئینی سالم مانند ماهی و حبوبات منجر به کاهش خطر ابتلا به برخی سرطان های خاص خواهند شد.