۰ نفر

بیشتر از ۲۳ دقیقه در روز با موبایل صحبت نکنید

۱۷ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۲۴
کد خبر: 236371
بیشتر از ۲۳ دقیقه در روز با موبایل صحبت نکنید

عضو هیات علمی مرکز تحقیقات نانو تکنولوژی پزشکی و مهندسی بافت گفت: به علت تاثیر مخرب امواج تلفن همراه و مایکروویو بر ساختارهای مغز بهتر است بزرگسالان بیش از 23 دقیقه و افراد کمتر از 15 سال بیش از 13 دقیقه در شبانه روز با موبایل صحبت نکنند.

هاشم رفیعی تبار روز دوشنبه در حاشیه نشست علمی تابش فوتون های زیستی از سلولهای سرطانی و نقش نانو ذرات در افزایش آنها افزود: کانال هایی در مغز وجود دارند که از طریق آنها مواد لازم از قبیل سدیم و پتاسیم وارد سلولها می شوند و این کانالها بسیار هوشمند و هماهنگ هستند که امواج مختلف از جمله امواج تلفن همراه و مایکروویو روی آنها تاثیر گذاشته و عملکرد هماهنگ کانالها را به هم می زنند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه مغز مرکز فرماندهی است و باید منظم کار کند و دستور دهد اظهار کرد: امواج موبایل و مایکروویو در تمام بخشها اثر یکسان ندارد و در برخی بخشها اثر بیشتر و در بعضی دیگر اثر کمتر دارد.

وی گفت: یک نفر ممکن است پس از یک ساعت قرار گرفتن در معرض امواج مایکروویو دچار سرطان خون شود و دیگری ممکن است پس از چند ساعت دچار این بیماری گردد.

رفیعی تبار افزود: امواج مایکروویو ساختار مولکولی مواد غذایی را نیز به هم می زند و باعث ایجاد انواع بیماری ها می شود لذا باید نسبت به خطرات بسیار زیاد امواج موبایل و مایکروویو اطلاع رسانی شود.

وی اظهار کرد: وجود دکل های بی.تی.اس تلفن همراه در داخل شهرها یا اطراف منازل مسکونی نیز خطرات بسیار دارد اما برخی شهروندان به این امور توجه ندارند.