۰ نفر

ادویه جادویی برای چربی‌سوزی

۳ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۴
کد خبر: 233552
ادویه جادویی برای چربی‌سوزی

تحقیقات جدید محققان نشان داده است که دارچین را می‌توان ادویه‌ای جادویی نه تنها برای مبارزه با التهابات بدن و جلوگیری از بسیاری بیماریها دانست که خاصیت چربی‌سوز آن نیز می‌تواند به افراد چاق کمک کند.

محققان دانشگاه میشیگان گفته‌اند ماده‌ای اسانسی به نام سینامالدئید (cinnamaldehyde) که در این ادویه وجود دارد توانایی شگفت‌انگیزی در افزایش سوخت‌وساز یا متابولیسم بدن دارد و از آن می‌توان به عنوان راهی مفید در مبارزه با چاقی بهره برد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از سلامت آنلاین، به گفته آنها، این اسانس که عطر و طعمی متمایز دارد، از هایپرگلیسمی نیز جلوگیری می‌کند.

«جان وو»، یکی از محققان دست‌اندرکار این مطالعه گفت: آزمایشهای ما روی موشها نشان داد که ترکیب سینامالدئید درون دارچین بر متابولیسم بدن آثار شگرفی برجامی‌گذارد و بر همین اساس توانست از این حیوانات آزمایشگاهی در مقابل چاقی محافظت کند.

وو و همکارانش برای درک اثر این ترکیب شیمیایی روی انسانها نیز مطالعه‌ای را ترتیب دادند تا بدانند چه دستاوردی در موشها و انسانها شبیه به هم است.

به گفته وی، اگرچه این اولین مطالعه برای نشان دادن مزایای تقویت متابولیسم در این ماده موجود در دارچین به شمار نمی‌رود اما اولین باری است که درمان با سینامالدئید روی سلولهای چربی انسان اعمال می‌شود.

این محقق دانشگاه میشیگان همچنین اضافه کرد هنوز باید مطالعات بیشتری انجام شود تا مشخص شود که چطور می‌توان از فواید سینامالدئید دارچین بهتر بهره‌مند شد و از عوارض جانبی احتمالی ان برحذر ماند؛ اما استفاده از دارچین درون رژیم غذایی به نحوی که زیاده‌روی در مصرف آن صورت نگیرد فواید خود را برای کمک به کاهش وزن خواهد داشت.