۰ نفر

چند درمان خانگی برای رفع گرفتگی عضلات

۲ آذر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۴
کد خبر: 233419
چند درمان خانگی برای رفع گرفتگی عضلات

درد و گرفتگی عضلانی اتفاقی بسیار رایج بخصوص هنگام ورزش های سنگین و شدید و در دوران بارداری است.

اسپاسم عضلانی می تواند دردناک باشد و اگرچه استراحت، کشش های ملایم، ماساژ عضله و صبر می تواند درد ناشی از اسپاسم عضلانی را تا حدی کاهش دهد، با این حال ۷ تسکین دهنده طبیعی عضلات را نیز می توانید به رژیم غذایی تان بیفزایید:

ویتامین دی:

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از آوای سلامت، افراد مبتلا به درد عضلانی و اسپاسم های منظم، اغلب از کمبود ویتامین دی رنج می برند. این ویتامین در قرص ها و مکمل ها وجود دارد ولی شما می توانید آن را از راه خوردن تخم مرغ، ماهی، شیر غنی شده و قارچ به بدن تان وارد کنید. نور خورشید راه طبیعی دیگر برای دریافت مقادیر کافی ویتامین دی است.

منیزیم:

این ماده معدنی برای تغذیه حیاتی است زیرا عملکرد عضلانی و عصبی را بهبود می بخشد. کمبود منیزیم اگرچه نادر است اما علائم اولیه ان شامل درد عضلانی است. این ماده معدنی در مواد غذایی از جمله موز، بادامف حبوبات و برنج قهوه ای یافت می شود.

چای بابونه:

بابونه یک گیاه باستانی است که برای درمان انواع بیماری ها از جمله اسپاسم عضله استفاده می شود. بابونه شامل ۳۶ نوع فلاونوئید است که خاصیت ضد التهابی دارند. شما می توانید اسانس بابونه را هنگام درد عضلانی، روی ماهیچه ها قرار دهید و از درد اسپاسم رها شوید. چای بابونه همچنین می تواند منجر به تسکین عضلات شکم شود.

آب گیلاس:

آب گیلاس برای مبارزه با التهاب و درد عضلانی مفید است بخصوص در دونده های ماراتن. مطالعات نشان می دهد که خاصیت آنتی اکسیدانی این میوه به طور طبیعی به آرامش ماهیچه ها کمک می کند.

اسانس زغال اخته:

یکی از راه های شیرین و طبیعی برای آرام کردن ماهیچه ها، خوردن زغال اخته است. مطالعات اخیر نشان می دهند که مصرف این میوه قبل و بعد از ورزش به بهبودی وضعیت عضلات سرعت بیشتری می دهد. زغال اخته دارای قدرت آنتی اکسیدانی است و نشان داده شده استرس اکسیداتیو و التهاب را کاهش می دهد.

فلفل:

کپسایسین، ماده ای که در فلفل یافت می شود، آرامبخش طبیعی ماهیچه ها بخصوص در کسانی است که از فیبرومیالژیا و آرتریت روماتوئید رنج می برند.