۰ نفر

یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

۲۸ آذر ۱۳۹۵، ۸:۵۰
کد خبر: 164928
یک رژیم غذایی سالم داشته باشید

بین آن چیزهایی که می‌خورید و آن چیزهایی که باید بخورید خیلی تفاوت وجود دارد! خیلی از خانم‌ها احساس می‌کنند تا با اضافه کردن مقداری میوه و سبزیجات به روتین غذایی‌شان، یک رژیم غذایی سالم را رعایت می‌کنند. اما یک رژیم غذایی مناسب، خیلی فراتر از این چیزهاست.

 ادامه‌ی مقاله را بخوانید تا بیشتر در این مورد بدانید…

۱- رژیم غذایی تان را به آرامی شروع کنید

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تناسب اندام ، اجرای یک رژیم غذایی سالم نیازمند این است که به آرامی شروع کنید. عادات غذایی هیچ‌گاه نمی‌توانند در عرض یک روز تغییر کنند. میوه‌ها که سرشار از مواد مغذی و سالم هستند را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید. خیلی مهم است که مواد غذایی غنی از مواد معدنی و ویتامین‌ها در رژیم غذایی شما وجود داشته باشد.

۲- کربوهیدرات‌های سالم و غلات سبوس‌دار مصرف کنید

مصرف کربوهیدرات را نادیده نگیرید، چرا که به تأمین انرژی بدن کمک می‌کند. می‌توانید در عوض، کربوهیدرات‌های سالم همچون برنج قهوه‌ای، جو یا لوبیا مصرف کنید. همچنین غلات سبوس‌دار نیز مصرف کنید، چرا که به سیستم گوارش کمک می‌کند.

۳- مصرف روزانه‌ی چربی‌های مفید

برای جلوگیری از افزایش وزن نباید مصرف چربی را قطع کنید! چربی‌های مفید باید در رژیم غذایی روزانه‌ی شما موجود باشند. چربی‌های اشباع نشده در‌ واقع برای بدن مفیدند. آواکادو، آجیل و روغن‌های گیاهی منابع خوبی برای چربی‌های مفیدند. البته در عین حال باید از غذاهای سرخ شده در روغن‌های معمول نیز خودداری کنید.

۴- در رژیم روزانه‌تان پروتئین قرار دهید

پروتئین برای ساخت سلول‌ها و عضلات بدن الزامی است. همچنین برای خون و سلامت استخوان‌ها نیز مفید است. شما می‌توانید انواع و منابع مختلف پروتئین را در برنامه‌های غذایی خود بگنجانید. بعنوان مثال سویا و لوبیا منابع گیاهی و سالم پروتئین هستند.

۵- کلسیم را به رژیم غذایی‌تان بیفزایید

مصرف کلسیم برای زنان یک اجبار است. اغلب زنان بدلیل کمبود کلسیم در معرض خطر پوکی استخوان و آرتروز هستند. بنابراین محصولات لبنی، سبزیجات و حبوبات را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید تا به بدنتان کلسیم برسد.

۶- مصرف نمک و شکر را کاهش دهید

استفاده از نمک بیش از اندازه می‌تواند باعث افزایش فشار خون در خانم‌ها شود. بنابراین باید از نمک به کمترین میزان ممکن استفاده کنید. حتی شما می‌توانید از انواع نمک کم سدیم استفاده نمایید. همچنین باید مصرف شکر را نیز در برنامه‌ی غذایی خود محدود نمایید، چرا که می‌تواند خطر ابتلا به دیابت را افزایش دهد. مصرف بیش از اندازه‌ی قند می‌تواند خانم‌ها را با مشکلات پوستی دچار سازد.

۷- متناسب و متعادل بخورید

برای اینکه بدن و وزنتان را در حالت سلامت نگاه دارید، در طول روز وعده‌های غذایی کوچک داشته باشید. در صبح یک صبحانه‌ی پر از غلات بخورید. ناهار و شام باید سرشار از سبزیجات سبز باشد. هر روز بیشترین میزان آب را بنوشید. مایعات، به بدن شما کمک می‌کند تا سموم ناخواسته از بدنتان دفع شود. از غذاهایی هم که بعنوان غذاهای نامناسب برای بدن شناخته می‌شوند پرهیز کنید. در حقیقت برای اینکه بدن سالمی داشته باشید، نباید هیچ ماده‌ی غذایی حیاتی را از برنامه‌های غذایی خود حذف نمایید.