۰ نفر

معاون وزیر بهداشت خبر داد؛

وجود بیش از ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی در کشور

۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۵۲
کد خبر: 164681
وجود بیش از ۳۵۰ هزار بیمار سرطانی در کشور

معاون وزیر بهداشت با اشاره به نقش خیرین در راستای کاهش آسیبهای اجتماعی گفت: در حال حاضر کشور به بیان راهکارهای اجرایی و راهبردی نیاز دارد.

محمدهادی ایازی، اظهار کرد: افراد زیادی در کشور هستند که با درک مشکل افراد آسیب دیده در حوزه‌های اجتماعی، اقدامات تأثیرگذار و مهمی در راستای حمایت و اشتغالزایی انجام دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به وجود ضعف‌های فراوان در بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی در عصر امروز گفت: در حال حاضر کشور به بیان راهکارهای اجرایی و راهبردی نه بیان مشکلات، نیاز دارد.

معاون اجتماعی وزیر بهداشت در ادامه با بیان این که در حوزه درمان اتفاقات بزرگی در نقاط مختلف کشور رخ داده است، افزود: ما باید با بیان داشته های خود راهکارهای درست برای خدمت های مختلف به نفع مردم برنامه ریزی کنیم.

ایازی امید را از جمله مهمترین راهکارهای تأثیرگذار در راستای کمک به اقشار مختلف دانست و بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های هنری نقش مهمی در آگاه سازی جامعه به منظور کاهش آسیب دارد.

وی گفت: در دو دهه قبل ابتلا به ایدز در رابطه های جنسی قریب به 16 درصد بوده و این در حالی است که در حال حاضر34 درصد شده است و این به دلیل عدم بیان مشکلات این حوزه از سوی مسئولان است.

وی باور کردن مسئولان و واگذاری رفع مشکلات به آنها را تنها راه حل مشکلات اجتماعی و بهداشتی کشور دانست و بیان کرد: در حوزه سلامت قریب به هزار میلیارد تومان از سوی مردم به حوزه درمانی و بهداشتی کشور کمک شده است.

وی رفع مشکلات خیرین را از جمله رسالت مسئولان و دست اندرکاران دانست و بیان کرد: مردم ایران کارهای سخت تر کاهش و برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی را می توانند انجام دهند.

ایازی با بیان این که تمام اقشار جامعه در وقوع آسیب های اجتماعی مسئول هستند، گفت: هرکدام از افراد جامعه باید نقش خود را در کاهش و ریشه کن کردن آسیب های اجتماعی ایفا کنند.

وی در پایان سخنان خود با بیان این که در حال بیش از 350 هزار نفر بیمار سرطانی در کشور وجود دارد، افزود: احداث مراکز درمانی ویژه درمان بیماری های سرطانی کشور از جمله اقدامات خیرین در استان های مختلف است.