۰ نفر

تکذیب استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس

۱۶ مهر ۱۳۹۵، ۱۶:۰۷
کد خبر: 150339
تکذیب استفاده از خمیر مرغ در سوسیس و کالباس

گرچه یکی از ایرادات همیشگی به تولید کنندگان سوسیس و کالباس استفاده از خمیر مرغ در فراورده های گوشتی بود، اما رئیس سازمان ملی استاندارد ایران تاکید می‌کنند که امروز هیچ برند استانداردی از خمیر مرغ استفاده نمی کند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، نیره پیروز بخت با بیان این که این سازمان همچنان برسر موضع خود علیه استفاده از خمیر مرغ باقی است گفت: سازمان استاندارد همچنان استفاده از خمیر مرغ را در فراورده های غذایی ممنوع می داند و به همراه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و وزارت جهاد کشاورزی بر این موضوع نظارت داریم.

وی ادامه داد: البته ممکن است در مواردی که این فراورده ها در کارگاه های زیر زمینی تولید می شود استفاده از خمیر مرغ مشاهده شود، اما در تولیدی های مجاز دارای علامت استاندارد ما قاطعانه می گوییم از خمیر مرغ استفاده نمی‌شود و این موضوع از طرف سه دستگاه به طور جدی مورد نظارت قرار میگیرد.

تعطیلی ۱۰۰ جایگاه CNG به علت عدم رعایت استاندارد

رئیس سازمان ملی استاندارد در ادامه با اشاره به کنترل هایی که بر روی نازل ها و جایگاه های سوخت رسان از سوی این سازمان صورت میگیرد اظهار کرد: طبق برنامه نظارتی مستمر موجود سال گذشته ۱۰۷ هزار نازل سوخت در جایگاه های عرضه کننده بنزین کنترل شد و مواردی که به لحاظ استاندارد دارای مشکل بود پلمپ شدند.

وی در خصوص جایگاه های گاز طبیعی نیز گفت: بر اساس برنامه جایگاه های CNG باید کنترل می‌شدند که متاسفانه تا سال گذشته این اتفاق نیفتاده بود، اما در سال ۱۳۹۴ برسی جایگاه های CNG در دستور کار قرار گرفت و تقریبا ۳۰۰۰ ایستگاه بازرسی شد که در پی این بازرسی ها به علت ایرادات و عدم رعایت برخی استانداردها و حدود ۱۰۰ جایگاه با نظر این سازمان تعطیل شدند.

ممنوعیتی برای واردات روغن پالم وجود ندارد

پیروزبخت همچنین در باره موضوع وفور ماهی تبلاپیلا در بازار، علیرغم ارزش غذایی پایینی که دارد، گفت: سازمان استاندارد مسئول کنترل واردات یا تنظیم بازار نیست که تعیین کند چیزی وارد بشود یا نشود و به طور خاص موضوع ماهی در تمامی موارد از واردات، تا توزیع آن مربوط به سازمان شیلات است.

وی در باره افزایش واردات روغن پالم هم توضیح داد: واردات روغن پالم به تنهایی بلامانع است و مصرف آن نیز در چهار موضوع متفاوت است که باید دید برای کدام یک وارد شده است و این یعنی، استفاده بعدی این روغن اهمیت دارد که اگر برای استفاده در تولید لبنیات وارد شود ما با آن برخورد میکنیم که این برخورد هم نه با واردات بلکه با تولیدکنندگانی خواهد بود که از آن در محصولات لبنی استفاده می کنند.