۰ نفر

احتمال شیوع یک ویروس مرگبار در آمریکا و اروپا

۲۷ مرداد ۱۳۹۵، ۱۲:۳۳
کد خبر: 140853
احتمال شیوع یک ویروس مرگبار در آمریکا و اروپا

کارشناسان یک موسسه خیریه نسبت به احتمال شیوع ویروس کشنده تب زرد در اروپا و آمریکا هشدار دادند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، به گفته کارشناسان این ویروس کشنده آفریقایی در آستانه شیوع پیدا کردن در کشورهای آمریکایی و اروپایی است.

تب زرد می‌تواند به خونریزی در چشم‌ها، گوش‌ها و بینی، از کار افتادن ارگان‌های بدن و در موارد شدید به مرگ منجر شود. تهدید این بیماری به حدی جدی است که بسیاری از کشورهای آفریقایی به افرادی که در برابر تب زرد واکسینه نشده‌اند اجازه ورود به کشورشان را نمی‌دهند.

هر چند به رغم اعمال این قوانین هزاران مورد مشکوک به بیماری تب زرد در جمهوری کنگو گزارش شده و همچنین موارد دیگر از ابتلا به این ویروس در اوگاندا و کنیا مشاهده شده است.

موسسه خیریه صندوق نجات کودکان"" در واکنش سریع، اقدام به اعزام نیروهای کارشناس به جمهوری کنگو کرده تا در اجرایی شدن برنامه واکسیناسیون مشارکت داشته باشند.

همچنین کارشناسان این موسسه خیریه ابراز نگرانی کرده‌اند که تنها هفت میلیون دوز واکسن تب زرد در کل ذخایر جهان وجود دارد در حالی که این میزان حتی برای پوشش جمعیت 10 میلیونی پایتخت کنگو نیز کافی نیست.

این ویروس تنها می‌تواند از طریق پشه‌های آئوس منتقل شود اما زمانیکه وارد یک منطقه شود این قابلیت را دارد تا در هر جایی که این حشره وجود دارد پخش شود. این مناطق شامل بیشتر بخش‌های آمریکایی لاتین، آمریکا، آسیا، شمال استرالیا و جنوب اروپا هستند.