۰ نفر

یک داروی جدید برای مقابله با ۳ عفونت کشنده

۱۹ مرداد ۱۳۹۵، ۱۸:۳۷
کد خبر: 139568
یک داروی جدید برای مقابله با ۳ عفونت کشنده

نتایج مطالعات جدید روی حیوانات آزمایشگاهی از تاثیرگذاری یک دارو در درمان سه عفونت کشنده و فراموش شده حکایت دارد.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، بررسی انجام گرفته روی حیوانات نشان می‌دهد این دارو می‌تواند در درمان بیماری‌های "شاگاس"، "لیشمانیاز" و بیماری خواب موثر باشد. این دارو امید جدیدی برای مقابله با عفونت‌های انگلی است که میلیون انسان در فقیرترین نقاط جهان با آن درگیر هستند.

این یافته با آزمایش سه میلیون ترکیب به دست آمده است. اکنون داروی جدید پیش از آزمایش روی نمونه‌های انسانی وارد فاز تست ایمنی می‌شود.

هر سه این بیماری ها از طریق یک نوع انگل منتقل می‌شوند که به اعتقاد محققان یک شیوه درمان می‌تواند برای مقابله با تمامی آنها مفید باشد.

در حالیکه هم‌اکنون چندین دارو برای درمان این عفونت‌ها وجود دارد اما قیمت آنها بالاست و سمی هستند و اغلب لازم است از طریق قطره داخل وریدی مصرف شوند و به همین دلیل در مناطق فقیر ناکارآمد هستند.

در این بررسی محققان سه میلیون ترکیب را آزمایش کردند تا متوجه شوند کدام یک از آنها می‌تواند چندین انگل را در محیط آزمایشگاهی از بین ببرد.

به گزارش شبکه خبری بی بی سی، دکتر "الماری مایبورگ" یکی از محققان این مطالعه از دانشگاه یورک کانادا گفت: این دارو می‌تواند تمامی سه انگل را مورد هدف قرار دهد و این اولین باری است که چنین نتیجه‌ای به دست آمده و کاملا خاص است.