۰ نفر

مظنه تورهای پاییزی استانبول؟ +جدول

۲۴ آذر ۱۳۹۵، ۱۴:۰۵
کد خبر: 164286
مظنه تورهای پاییزی استانبول؟ +جدول

بروز چندین انفجار تروریستی در شهرهای مختلف ترکیه طی ماه های اخیر، همه ایرانیان اهل سفر را برای انتخاب مقصد استانبول و سایر شهرهای توریستی کشور ترکیه مردد کرده است.

اقتصاد آنلاین - فرناز حبیبیان ؛ برخی گردشگران ایرانی روسیه، ارمنستان وآذربایجان را جایگزین «ترکیه» می‌کنند اما بسیاری از افراد هم معتقدند ناآرامی های ترکیه و در نتیجه کاهش مسافران ایرانی به ترکیه مقطعی است و دوباره سفرها از سرگرفته می‌شود. با این وجود برخی نرخ‌های جذاب باعث می‌شود تا گردشگران باز هم ترکیه را انتخاب کنند.

در سال ۲۰۱۴ ترکیه پس از ایتالیا در جایگاه ششم پربازدیدترین کشورهای جهان جای داشت که سالانه میزان حضور ۴۰ میلیون گردشگر از سراسر جهان بود اما شمار توریست‌ها پس از کودتای نافرجام در این کشور و مجموعه‌ای از حملات تروریستی سقوط قابل ملاحظه‌ای داشته است.

بر اساس کمپانی بازاریابی گردشگری «ForwardKeys» ترکیه در سال ۲۰۱۶ میلادی ۲۱ درصد از گردشگران خود را که از طریق هوایی به این کشور سفر می‌کردند را از دست داده است. حتی پیش از حملات تروریستی اخیر در استانبول نیز پیش‌بینی می‌شد شمار گردشگران ترکیه در چند ماه نخست سال ۲۰۱۷ تا ۲۲ درصد کاهش داشته باشد.

بر اساس گزارش میدانی خبرنگار اقتصاد آنلاین، قیمت انواع تورهای گردشگری به مقصد استانبول در کشور ترکیه، در آذر ماه جاری به شرح جدول زیر است؛

 

جدول استانبول