۰ نفر

اولین گوینده خبری زن در تلویزیون دولتی عربستان +عکس

۳۱ شهریور ۱۳۹۷، ۱۴:۱۴
کد خبر: 302147
اولین گوینده خبری زن در تلویزیون دولتی عربستان +عکس

یک روزنامه‌نگار عربستانی اولین مجری خانم در اصلی‌ترین بولتن خبری یک شبکه تلویزیونی دولتی این کشور شد.

به گزارش روزنامه دیلی میل، خانم وئام الدخیل، روزنامه‌نگار عربستانی پنج‌شنبه با گزارش بولتن خبری ۹:۳۰ شبانگاه در شبکه رسمی السعودیه به همراه یک همکار دیگر به نام عمر النشوان "تاریخی" شد. این روزنامه‌نگار در رسانه‌های اجتماعی مورد ستایش قرار گرفت و کاربران توئیتر از کارش تقدیر کرده و حضورش را نقطه‌ عطفی در این پادشاهی کاملا محافظه‌کار دانستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، وئام الدخیل پیشتر خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی عربی و مجری شبکه تلویزیونی العرب مستقر در بحرین بود. السعودیه که نام پیشین آن کانال تلویزیونی سعودی بود، شبکه‌ای دولتی است و تحت نظر وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان فعالیت می‌کند.   

01

براساس طرح "چشم‌انداز ۲۰۳۰" محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلاش‌هایی برای اصلاحاتی در عربستان صورت گرفته است و طبق آن به زنان حق رانندگی، حضور در استادیوم‌ها برای تماشای بازی فوتبال و حضور در مشاغلی داده شد که پیشتر در انحصار مردان بود. نظرسنجی‌ها، عربستان را پنجمین مکان خطرناک در جهان برای زنان می‌دانند.روزنامه دیلی میل، خانم وئام الدخیل، روزنامه‌نگار عربستانی پنج‌شنبه با گزارش بولتن خبری ۹:۳۰ شبانگاه در شبکه رسمی السعودیه به همراه یک همکار دیگر به نام عمر النشوان "تاریخی" شد. این روزنامه‌نگار در رسانه‌های اجتماعی مورد ستایش قرار گرفت و کاربران توئیتر از کارش تقدیر کرده و حضورش را نقطه‌ عطفی در این پادشاهی کاملا محافظه‌کار دانستند.

وئام الدخیل پیشتر خبرنگار سی‌ان‌بی‌سی عربی و مجری شبکه تلویزیونی العرب مستقر در بحرین بود. السعودیه که نام پیشین آن کانال تلویزیونی سعودی بود، شبکه‌ای دولتی است و تحت نظر وزارت فرهنگ و اطلاع‌رسانی عربستان فعالیت می‌کند.   

براساس طرح "چشم‌انداز ۲۰۳۰" محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان تلاش‌هایی برای اصلاحاتی در عربستان صورت گرفته است و طبق آن به زنان حق رانندگی، حضور در استادیوم‌ها برای تماشای بازی فوتبال و حضور در مشاغلی داده شد که پیشتر در انحصار مردان بود. نظرسنجی‌ها، عربستان را پنجمین مکان خطرناک در جهان برای زنان می‌دانند.