۰ نفر

رکورد مصرف نوشابه را چه کسانی شکستند؟

۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۵:۳۸
کد خبر: 284769
رکورد مصرف نوشابه را چه کسانی شکستند؟

جرمی هانت، وزیر سابق بهداشت انگلیس در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: کودکان انگلیسی رکوردداران مصرف نوشابه در اروپا و جهان هستند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، «جرمی هانت»، وزیر سابق بهداشت انگلیس در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرده است: کودکان انگلیسی رکوردداران مصرف نوشابه در اروپا و در جهان هستند.

براساس آمار، کودکان انگلیسی با مصرف 234 قوطی نوشابه و دیگر نوشیدنی‌های گازدار در سطح جهان رکورددار هستند.

متخصصان انگلیسی تاکنون بارها درباره فراگیر بودن چاقی در این کشور هشدار داده‌اند و اعلام کرده‌اند که کودکان انگلیسی بیش از حد، یعنی بیش از سه برابر میزان توصیه‌شده، شکر می‌خورند.

اگرچه دولت انگلیس توصیه کرده برای مقابله با چاقی دانش‌آموزان، آنها باید حداقل یک ساعت فعالیت جسمی داشته باشند، اما تنها 15 درصد از دختران و 22 درصد پسران 11 تا 15 ساله انگلیسی این توصیه را رعایت می‌کنند.

براساس آمار موجود، 70 درصد کودکان 10 تا 17 ساله انگلیسی هر روز نوشابه یا دیگر نوشیدنی‌های شیرین و انرژی‌زا مصرف می‌کنند.

تحقیقات جدید متخصصان دانشگاه لندن نشان داد، نوجوانان انگلیسی در خطر ابتلا به انواع سرطان قرار دارند و بی‌توجهی دولت و خانواده‌ها به وضعیت تغذیه آنها شرایط را روز به روز حادتر و خطر سرطان را به این نوجوانان نزدیک‌‌‌تر می‌کند.

مدیر مرکز تحقیقات سرطان انگلیس گفت: مصرف این مقدار نوشیدنی، اهمیت نداشتن سلامتی نسل جوان و نسل‌های ماحصل آنان برای دولت و مسئولین مایه تأسف و نگرانی است.

تدستون، متخصص تغذیه ارشد در بهداشت انگلیس گفت: علاوه بر انواع سرطان و دیابت، چاقی کودکان 5 برابر بیشتر از دهه قبل افزایش داشته و مشکلات ناشی از چاقی، خود جهانی پر دردسر برای نوجوانان در بدو ورود به اجتماع است.

به گفته کارشناسان بهداشتی، قند انباشته شده در این نوع از نوشیدنی‌ها جدا از پدیدآوردن انواع سرطان، قطعا یکی از مهم‌ترین عوامل بروز دیابت است.

پژوهشگران دانشگاه لندن تأکید می‌کنند، مصرف نوشابه و نوشیدنی‌های انرژی‌زا با سردرد، درد شکمی و بی‌خوابی مرتبط است.

داده‌های موجود حکایت از آن دارد که فروش نوشیدنی‌های انرژی‌زا در انگلیس طی سال‌های 2006 تا 2015 به میزان 185 درصد افزایش یافته است.

همچنین، کودکان انگلیسی 50 برابر بیش از میانگین اتحادیه اروپا نوشابه مصرف می‌کنند.