۰ نفر

وقتی شادی به فقیرترین مناطق ایران رسید

۲۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۵۶
کد خبر: 279459
وقتی شادی به فقیرترین مناطق ایران رسید

سایت آس اسپانیا به شرایط تماشای بازی ایران و مراکش در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه پرداخت.

به گزارش آس، فوتبال لبخند را در این روزها به مناطق محروم و کم بضاعت ایران بازگردانده است. یکی از این مناطق استان کرمانشاه است که  در غرب ایران و ۵۲۵ کیلومتری تهران واقع است. در ۱۲ نوامبر سال گذشته در شهر ۴۵ هزار نفری سرپل ذهاب (یکی از شهرهای استان)  زلزله‌ای به بزرگی ۷.۳ ریشتر آمد. این زلزله در نزدیکی مرز ایران و عراق  رخ داد. در این حادثه بیش از ۶۰۰ نفر جان خود را از دست دادند و بیش از ۹ هزار نفر مجروح شدند. این زلزله بیش‌ترین قربانی را در سال ۲۰۱۷ داشت.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، ۲۱۹ روز از این حادثه طبیعی گذشته است اما شرایط سر پل ذهاب هنوز خوب نیست. بازسازی خانه‌ها با وجود کمک‌های جهانی به کندی پیش می‌رود. روابط خیلی سخت است و بیشتر مردم هنوز در کانکس‌ها زندگی می‌کنند. گاهی اوقات حتی پیدا کردن آب نیز به یک چالش بزرگ در روز تبدیل می‌شود. با این حال ۱۵ ژوئن (۲۵ خردادماه) شادترین روز کرمانشاهی‌ها در هفت‌ماه اخیر بود. تیم‌ ‌ملی کشورشان در این روز بازی داشت. ایرانی‌ها دوست داشتند به هر نحوی شده است تیم‌ ‌ملی‌شان جام جهانی ۲۰۱۸ را با شکست برابر مراکش شروع نکنند. در برخی از محل‌ها مانند تصویر این گزارش کرمانشاهی‌ها برای تماشای بازی  تلویزیون خود را با باتری ماشین روشن نگه داشته بودند. خانواده‌ها گرد هم جمع شده بودند تا این بازی را دنبال کنند. هر روشی برای کسب پیروزی ارزشمند بود و در آن لحظه برای هیچ یک از سر پل ذهابی‌ها شرایطی کنونی‌شان مهم نبود.

پیروزی تاریخی ایران در جام جهانی (دومین پیروزی ایران پس از شکست آمریکا در جام جهانی ۱۹۹۸ فرانسه) باعث شد که جهان شور و هیجان ایرانیان را در رابطه با فوتبال ببینند. این برد باعث شد برای لحظه‌ای مردم ایران تمام مشکلات خود را فراموش کنند و شادی به فقیرترین مناطق نیز برسد.

ایرانیان در طول سال فوتبال اروپا به خصوص لالیگا و لیگ برتر را دنبال می‌کنند اما اکنون شاهد صدرنشینی کشورشان هستند و رویای جام جهانی هنوز برایشان زنده است.