۰ نفر

برای ثروتمند بودن چه قدر باید پول داشت؟

۲۸ فروردین ۱۳۹۷، ۹:۰۱
کد خبر: 264815

برای ثروتمند بودن چه قدر باید پول داشت؟

هر چند که درآمد لازم برای زندگی مرفه در کشورهای مختلف با یکدیگر متفاوت است اما برای ثروتمند بودن در قطر باید بیش از سایر کشورها درآمد داشته باشید.

به گزارش بورد آرتیکلز، درآمد ۶۰هزار دلاری در سال در مناطق کمتر توسعه یافته درآمدی خوب است اما همین درآمد در نقاط توسعه یافته ممکن است چندان قابل توجه نباشد. این رده بندی بدین معنا نیست که کشورهای معرفی شده ثروت بیشتری از سایر کشورها در اختیار دارند بلکه بدان معناست که افراد مقیم آن درآمد متوسط بیشتری از سایر کشورها دارند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، کشورهای با درآمد سرانه بالا در جهان عبارتند از:

۱-قطر: قطر ثروتمندترین کشور جهان از نظر ثروت سرانه است و متوسط حقوق سالانه در این کشور متکی به درآمدهای نفت و گاز، ۱۲۴ هزار و ٩٣٠ دلار است. برای آن که در ثروتمندترین کشور جهان فردی ثروتمند محسوب شوید، باید در سال درآمد خیره کننده ٣٧٤ هزار و ۷۹۰ دلار داشته باشید.

۲- لوکزامبورگ: یکی از خاص ترین کشورهای جهان با جمعیتی با تحصیلات عالی لوکزامبورگ است که میانگین حقوق آن برای جمعیت کمتر از یک میلیونی این کشور ١٠٩ هزار و ۱۹۰ دلار است.

۳- سنگاپور: این واقعیت که سنگاپور یکی از پرجمعیت ترین بنادر جهان است باعث شده است میانگین درآمد ساکنان آن ٩٠ هزار و  ۵۳۰ دلار در سال باشد. برای آن که در این کشور فردی ثروتمند تلقی شوید حقوق سالانه ٢٧١ هزار و ۵۹۰ دلاری نیاز است.

۴- برونئی: متوسط درآمد در این کشور سرشار از منابع گازی ٧٦ هزار و ٧٤٠ دلار در سال است و برای این که در این کشور فردی ثروتمند باشید باید درآمدی معادل ۲۳۰ هزار و ٢٢٠ دلار داشته باشید.

۵- ایرلند: نرخ بالای تحصیلات و قوانین مناسب مالیاتی که مقادیر زیادی از سرمایه گذاری های خارجی را جذب کرده، باعث شده است متوسط درآمد سالانه افراد در این کشور ٧٢ هزار و ۶۳۰ دلار باشد و شهروند ثروتمند محسوب شدن در این کشور نیازمند داشتن درآمد بالای ٢١٧ هزار و ۸۹۰ دلار در سال است.

۶- نروژ: به دلیل رشد اقتصادی بالای ناشی از روابط خوب با تمام نقاط جهان، درآمد متوسط نروژی ها ٧٠ هزار و ۵۹۰ دلار است. کسانی که در این کشور سالانه حدودا ٢١١ هزار و ۷۷۰ دلار درآمد دارند افرادی ثروتمند تلقی می شوند.

۷- کویت: هنگامی که قیمت های نفت به انفجار رسید مردم این کشور از درآمدهای نفتی بهره زیادی بردند. متوسط درآمد در این کشور ٦٩ هزار و ۶۷۰ دلار است و اشخاص ثروتمند بالای ٢٠٩ هزار و ١٠ دلار در سال درآمد دارند.

۸- امارات: هرچند که اقتصاد امارات تا حد زیادی به درآمدهای نفتی متکی است اما پس از کاهش قیمت نفت، کسب و کارهای دیگر نیز به چرخه اقتصادی این کشور وارد شده اند. متوسط درآمد سرانه این کشور ٦٨ هزار و ۲۵۰ دلار است و برای ثروتمند بودن باید درآمدی ٢٠٤ هزار و ۷۵۰ دلاری داشت. هر چند که سردمداران نفتی این کشور درآمدی بسیار بیشتر از این میزان دارند.

۹- سوئیس: اقتصاد سوئیس مبتنی بر سیاست های بسیار پیشرفته ای است که به آن اجازه داد به فاصله اندکی از رکود سال ۲۰۰۸ بهبود یابد. متوسط درآمد ٦١ هزار و ۳۶۰ دلاری سوئیسی ها بدان معناست که افراد با درآمد بالای ١٨٤ هزار و ٨٠ دلاری در سال در طبقه ثروتمندان قرار می گیرند.

۱۰- هنگ کنگ: به دلیل مزایای مالیاتی که هنگ کنگ برای هزاران شرکت فراهم کرده است، این کشور به یکی از قطب های برتر کسب و کار جهان تبدیل شده است. متوسط حقوق هنگ کنگی ها ٦١ هزار و ٢٠ دلار در سال است و برای آن که در این کشور فردی ثروتمند محسوب شوید نیاز به داشتن درآمد ١٨٣ هزار و ٦٠ دلاری در سال است.