۰ نفر

۹ وسیله که نسل آینده نخواهند دید +عکس

۲۵ بهمن ۱۳۹۶، ۱:۰۱
کد خبر: 251999
 ۹ وسیله که نسل آینده نخواهند دید +عکس

رشد و توسعه فناوری‌های نوین زندگی تک تک ما را تحت تاثیر خود قرار داده است تاجایی که برخی از لوازم و مشاغل اکنون به جز خاطره یا تصویری چیز دیگری از آنها باقی نمانده است.

به گزارش پیورواو،  این درحالی است که شیرین‌ترین خاطرات گروه سنی خاصی ازجامعه همین لوازم بوده‌اند. اما آیا تاکنون فکر کرده‌اید که نسل آینده جامعه ما چه لوازمی را هرگز تجربه نخواهند کرد و حتی داستان‌ها نیز نمی‌توانند دوباره آنها را زنده کرده و اجازه دهند نسل‌های بعدی چیزی از آنها به خاطر داشته باشد؟

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم آنلاین، در این گزارش 9 کالایی را که هرگز نسل آینده تجربه نخواهند کرد به شما معرفی می‌کنیم تا اگر علاقمند هستید برای نسل بعد خاطراتی ایجاد کنید از همین امروز دست به کار شوید.

فیلم‌های وی اچ اس

01

دیدن فیلم‌های تخیلی یا علمی با استفاده از دستگاه ویدئو خانگی مدت‌هاست به خاطراتی تبدیل شده‌اند که امروز نمی‌توان آنها را دوباره زنده کرد. این درحالی است که یکه‌تاز دهه 80 و 90 میلادی نوارهای وی اچ اس بودند و در آن دوره علاقمندان به فیلم و سریال باید تعداد زیادی از این حلقه‌های فیلم را در منزل نگهداری می‌کردند و برای خرید آنها نیز مبالغ قابل توجهی می‌پرداختند.

فروشگاه‌ محصولات صوتی و تصویری

02

تا همین چند سال پیش فروشگاه‌های زیادی در گوشه و کنار شهرها برای اجاره فیلم‌های ویدئویی روی کاست یا لوحه‌های فشرده فعالیت می‌کردند و دفاتر امانت آنها مملو بود از اسامی قرض گیرندگان این فیلم‌ها ولی امروز تعداد انگشت شماری از این فروشگاه‌ها وجوددارد که بیشتر برای فروش بلیت انواع کنسرت‌ها از آنها استفاده می‌شود و خوره‌های فیلم و موسیقی برای تکمیل ارشیو خود از آن استفاده می‌کنند.

کتابچه تلفن

03

در بسیاری از شهرها کتابچه‌های بزرگی از شماره تلفن‌های شرکت‌ها یا ساکنان آن شهر وجود داشت که نیازمندان به اطلاعات می‌توانستند با استفاده از آن اطلاعات خود را به دست آورند. ولی امروز بیشتر اطلاعات و شماره تلفن‌های مورد نیاز داخل تلفن همراه هوشمند آنها ثبت شده و حتی برای دسترسی به شماره‌هایی که نداریم می‌توانیم از دنیای مجازی کمک بگیریم. پس این کاملا طبیعی است که نسل اینده هیچ درکی از دفترچه تلفن‌های داخل باجه‌های تلفن عمومی نداشته باشد.

تلفن ثابت

04

صحبت از تلفن عمومی شد وسیله دیگری که احتمالا نسل آینده نمی‌توانند تصوری از آن داشته باشند تلفن ثابت است. تلفنی که در گذشته‌های دور برای دریافت یکی از آنها حتی لازم بود مدت طولانی منتظر بمانیم تا شرکت مخابرات برایمان پیش‌نیازهای آن را فراهم کند. امروزه اغلب مردم دارای تلفن‌های همراه هستند و حتی شرکت‌ها نیز با استفاده از این وسیله کارهایشان را انجام می‌دهند. به همین دلیل کاملا طبیعی است که احتمالا در دهه‌های آینده حتی تولید تلفن‌های ثابت متوقف شود.

دستگاه پیامگیر

05

اواخر قرن بیست بود که ساخت وسیله‌ای به نام پیامگیر زندگی صنعتی اغلب ما را دستخوش تغییراتی که می‌توانستیم با استفاده از آن ارتباط منطقی و قابل قبولی با اعضای خانواده یا دوستان و همکاران داشته باشیم، اما اکنون این وسیله واقعا کارایی قابل توجهی برایمان ندارد چون سیستم‌های ارتباطی جدیدی ایجاد شده است که شاید نیازی به داشتن چنین وسیله‌ای نداشته باشیم و اصولا تولید آن اقتصادی نیست.

دوربین فیلم‌برداری

06

به دور و اطراف خود نگاه کنید تعداد افرادی که درحال ثبت خاطرات خود به صورت تصویر متحرک یا همان فیلم با استفاده از تلفن همراه هستند چند نفر است؟ خودتان تاکنون تجربه ساخت چند فیلم کوتاه و بلند با استفاده از تلفن هوشمندتان دارید؟ این اتفاقی است که باعث شد اصولا دوربین‌های فیلم‌داری خانگی یا عکاسی غیرحرفه‌ای را برای همیشه از روزگار ما حذف کند. به همین دلیل است که نسل آینده قطعا نمی‌تواند تصویری از دوربین‌های فیلم‌برداری خانگی داشته باشند.

کارت ویزیت

07

هرچند هنوز داخل کشوی میزکارتان تعداد زیادی کارت ویزیت واقعی وجود دارد اما قطعا خبر دارید که رفته رفته استفاده از کارت‌های ویزیت فیزیکی منسوخ شده و صفر و یک‌های مجازی وظیفه ارایه اطلاعات مورد نظر شما به مخاطبانتان را برعهده گرفته‌اند. به همین دلیل با درنظر گرفتن روند گسترش دنیای صفر و یکی در شرایط فعلی احتمال فرزندان ما که اکنون در دهه ابتدایی زندگی خود هستند هنگام بزرگسالی خود با نمونه‌های نوینی از کارت ویزیت روبرو خواهند شد که اکنون از آنها به عنوان کارت ویزیت دیجیتالی یاد می‌شود.

دایره‌المعارف‌ها

08

متولدین شصت به قبل قطعا تجربه استفاده از دایره‌المعارف‌ها را دارند بخصوص اگر عضو کتابخانه‌های عمومی شهرشان بوده‌اند. این کتاب‌ها در واقع ناگفت‌هایی را از موارد خاصی برایمان بیان می‌کرد که می‌توانستیم با استفاده از آن اطلاعات بهتر اطراف خودمان را بشناسیم اما آیا هنوز هم این کتاب‌ها که معمولا بزرگ هم بودند کاربردی هستند؟ پاسخ این سئوال در واقع منفی است چون هم اکنون دنیای صفر و یکی یا انواع و اقسام موتورهای جست‌وجو این کار را برایمان انجام می‌دهند. به همین دلیل است که باید بپذیریم نسل آینده قطعا اطلاعاتی از این گونه کتاب‌ها ندارند و می‌توانند تمام نیازهای اطلاعاتی خود را با استفاده از دنیای مجازی به دست آورند.

نقشه های کاغذی

09

آخرین‌باری که از نقشه‌های کاغذی استفاده کردید مربوط به چه زمانی بوده است؟ قطعا مدت زیادی از آن دوره گذشته چون هم اکنون نرم‌افزارها و اپلیکیشن‌های مختلفی هم در این زمینه وجود دارد. بی‌تردید خود شما هم به این باور رسیده‌اید که نقشه‌های کاغذی به دلیل دقت پایینی که دارند و نمی‌توانند اطلاعات بروز شده‌ای را در اختیار شما قرار دهند دیگر کاربردی برای شما ندارند. به همین دلیل اگر بگوییم نسل آینده هیچ نیازی به این نقشه‌های کاغذی ندارند و نمی‌توانند تصور دقیقی هم از آنها داشته باشند دور از واقعیت نیست.