۰ نفر

بیش از ۹۸۰ هزار دختر در تجرد قطعی هستند

۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۳۸
کد خبر: 237796
بیش از ۹۸۰ هزار دختر در تجرد قطعی هستند

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون زنان مجلس گفت: بیش از ۹۸۰هزار نفر از دختران کشور در سن تجرد قطعی به سر می برند.

پروانه سلحشوری روز پنجشنبه در دیدار اعضای فراکسیون زنان مجلس با آیت الله گرامی از اساتید حوزه علمیه قم اظهار کرد: میانگین سن ازدواج برای دختران بین ۲۲ تا ۲۴ سال است، و اگر دختری که در سن ۴۵ سالگی و یا بیشتر قرار داشته باشد، ولی هنوز ازدواج نکرده باشد، در ردیف زنانی که تا پایان عمر به صورت مجرد زندگی می کنند، محسوب می شود.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی تاکید کرد: این گروه از زنان باید دارای شغل و همچنین مسکن و سرپناهی باشند و مورد حمایت قرار بگیرند.

عضو فراکسیون امید مجلس دهم در عین حال روند رو به رشد ازدواج دختران در دوران کودکی را نیز مورد اشاره قرار داد و افزود: ازدواج زودهنگام دختران در سنین کودکی آسیب های زیادی را متوجه خود فرد و جامعه می کند.

وی با اذعان به اینکه متاسفانه در برخی مناطق کشور دختران به عنوان ازدواج فروخته شده و مورد معامله قرار می گیرند، افزود: 50 درصد ازدواج هایی که در سنین کودکی انجام می شود، مرگ زودهنگام مادر و یا فرزند را در پی دارد و میزان ابتلای چنین مادرانی به بیماری سرطان تا 70 درصد افزایش پیدا می کند.

سلحشوری خاطر نشان کرد: کمیسیون فراکسیون زنان مجلس از یک سال پیش در دیدارهای خود با علما و مراجع موضوع ازدواج کودکان را مطرح و از آنها در این رابطه درخواست کمک کرد.

وی افزود: مجلس شورای اسلامی حتی اگر قانونی را علیه ازدواج کودکان تصویب کند، به علت مشروعیتی که این نوع ازدواج ها از نظر احکام شرعی دارد، هیچ اقدامی برای رفع معضل ناشی از آن امکانپذیر نیست.

سلحشوری با اشاره به وجود زنان زیادی که در دوره میانسالی به بیماری های گوناگون دچار هستند، علت این مساله را گسترش و رواج بیش از حد فرهنگ آپارتمان نشینی توصیف کرد و افزود: آلودگی های زیست محیطی و برخوردار نبودن از نور کافی و نداشتن تحرک نیز در کنار معضل یاد شده عامل بروز بیماری های استخوانی و اسکلتی و همچنین دیابت در بین زنان میانسال به شمار می رود.

این نماینده مجلس، ورزش را یکی از نیازهای ضروری زنان عنوان کرد و افزود: برغم رعایت مسائل مربوط به اختلاط زنان و مردان در محیط های ورزشی، ولی به خاطر سختگیری هایی که صورت می گیرد، موضوع ورزش کردن زنان زیر سوال رفته است.

نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه برای پیشبرد اهداف اسلامی نقش زنان و خانواده بی بدیل است، افزود: علما نیز در این خصوص نقش تاثیر گذاری دارند، چون در طول تاریخ این گروه تنها مرجعی بودند که با رهنمودهایشان جامعه را در مسیر درست قرار می دادند.

وی اضافه کرد: با توجه به تحولاتی که امروز در جامعه رخ می دهد این نیاز احساس می شود که ارتباط نزدیکتری با علما داشته باشیم و ما را راهنمایی کنند.

وی با اذعان به دوری جوانان از ارزش های دینی و ایجاد نوعی بی اعتمادی در بین این قشر، افزود: نسل جوان یک سری سوال هایی دارند، که ما نمایندگان مجلس می خواهیم نقش واسط را بین آنها و علما برای پاسخگویی به این شبهه ها ایفا کنیم.

نماینده تهران با اشاره به کرامت و مقام والای زن در اسلام، افزود: هیچ یک از ادیان جایگاهی که اسلام برای زن در نظر گرفته است، را قائل نیستند، ولی تبلیغات سوء مانع رساندن پیام این دین الهی شده است.