۰ نفر

۲۵درصد ازداوج‌ها در کشور به طلاق ختم شده است

به‌ ازای هر ۴ازدواج چند طلاق رخ می‌دهد؟

۳۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۳۲
کد خبر: 213584
به‌ ازای هر ۴ازدواج چند طلاق رخ می‌دهد؟

معاون وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان بهزیستی با ابراز نگرانی از روند افزایش جدایی زوجین،گفت: در یک سال گذشته به ازای هر چهار ازدواج در کشور یک طلاق ثبت شده است.

انوشیروان محسنی بندپی روز دوشنبه در آئین اختتامیه همایش علمی کاربردی معاونان پیشگیری سازمان بهزیستی در قزوین افزود: طلاق زنان سرپرست خانوار از سال 85 تا 91، 57 درصد رشد داشته است و در حال حاضر 47 درصد طلاق ها در پنج سال اول ازدواج زندگی رخ می دهد بنابراین باید برای کاهش این آسیب بزرگ اجتماعی، ارائه مشاوره های تخصصی و آموزش های مهارت زندگی را جدی بگیریم..

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی با بیان اینکه بهزیستی به عنوان یک دستگاه اجرایی در پیشانی طرح های مربوط به کاهش آسیب‌های اجتماعی قرار دارد،ادامه داد: تیم های مددکاری ما قبل از مراجعه خانواده ها به دادگاه به کمک آنان می روند و با ارایه مشاوره برای پیشگیری از طلاق تلاش می کنند و در واقع زوج ها قبل از ثبت اختلاف ها در گردونه مشاوره قرار می گیرند.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با اشاره به تلاش های صورت گرفته برای کاهش معضل طلاق،گفت: در این رابطه 2 طرح بزرگ اجتماعی دستور کار قرار گرفته است.

محسنی‌ بندپی از اجرای نظام مراقبت اجتماعی دانش آموزان در 6 استان کشور در راستای کم شدن این معضل خبر داد و افزود: همچنین اجرای طرح ثبت الکترونیکی طلاق در خراسان رضوی به عنوان استان پایلوت که منجر به کاهش هشت درصدی طلاق در این استان شد از دیگر اقدام های صورت گرفته در این خصوص بوده است.

وی در ادامه از اجرای طرح ثبت الکترونیکی در 11 استان کشور خبر داد و اضافه کرد: همچنین کاهش معضل اعتیاد و ساماندهی معتادان متجاهر در دستور کار سازمان بهزیستی قرار دارد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: جامعه امروزی با شاخص‌های نشاط و شادی فاصله زیادی گرفته است بنابراین بهزیستی آمادگی این را دارد تا با ارتقای شاخص های کیفی زندگی به رفع این مشکل کمک کند.

**همه شهرهای بالای 50 هزار نفر از پایگاه اورژانس اجتماعی برخوردار می شوند

این مسئول با اشاره به برنامه‌های حوزه اجتماعی بهزیستی،گفت: با افزودن 150 پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور، امسال همه شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت از خدمات این پایگاه ها بهره‌مند می‌شوند.

محسنی ‌بندپی با بیان اینکه از سال 87 تا 92، فقط 140 پایگاه اورژانس اجتماعی در کشور تاسیس شده بود،افزود: از سال 92 تا 95 نیز 60 پایگاه دیگر به این تعداد اضافه شد و راه اندازی مراکز جامع خدمات بهزیستی در 30 شهر کشور نیز در دستور کار قرار گرفته و همه مراکز استان ها از این خدمات بهره مند خواهند شد.

محسنی بندپی اضافه کرد: خدمات پیشگیری از آسیب های اجتماعی توسط سازمان بهزیستی در سطوح یک، 2 و سه در سراسر کشور ارائه داده می شود که بی نظیر است و با مداخلات به هنگام، تخصصی و کارآمد و توانمند سازی افراد تلاش می کنیم از تشدید آسیب ها جلوگیری کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر ضرورت توجه به رفع معضل اعتیاد به عنوان یکی از بزرگ ترین آسیب های اجتماعی، در پایان تصریح کرد: بنابر تحقیقات سازمان بهزیستی کشور، 90 درصد مردم اعتیاد را پیچیده ترین و مهم ترین مشکل اجتماعی کشور می دانند.