۰ نفر

مهر "طلاق" از شناسنامه زنان مطلقه حذف می‌شود؟

۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۴۷
کد خبر: 210613
مهر "طلاق" از شناسنامه زنان مطلقه حذف می‌شود؟

رییس سازمان ثبت احوال از تهیه پیش نویس حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه خبر داد و گفت: در حال حاضر فقط واژه طلاق از شناسنامه خانم هایی که عقد کرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود.

حمید درخشان نیا روز دوشنبه در نشستی با خبرنگاران در این باره افزود: یک بار مساله حذف واژه طلاق از شناسنامه زنان مطلقه در مجلس شورای اسلامی مطرح و رد شد اما هم اکنون ما پیش نویس آن را تهیه کرده ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایرنا، وی گفت: این سازمان در زمینه توسعه الکترونیکی از سازمان های پیشرو است و پایگاه اطلاعات جمعیتی نیز دائم به روز رسانی می شود و به صورت بر خط فعال است.

درخشان نیا گفت: تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی وظیفه سازمان ثبت احوال است و این اطلاعات را در اختیار مسوولان تصمیم گیر برای رسیدن به اهدافشان قرار می دهد.

وی خاطر نشان کرد: این سازمان کاملا مکانیزه شده و از شکل سنتی خارج شده است و بدون اطلاعات این سازمان برخی از سازمان های دیگر نمی توانند به وظایف خود بپردازند مانند بانک هاو محاکم .

رییس سازمان ثبت احوال بابیان اینکه کلید ورود به دولت الکترونیک کارت هوشمند ملی است از مردم خواست به مرور برای دریافت این کارت اقدام کنند تا این پروژه تا پایان سال 97 به اتمام برسد.

وی درخصوص بررسی آسیب های اجتماعی با استفاده از آمار های جمعیتی نیز گفت: با وزارت کشور درتماس هستیم ودر جلسات بررسی آسیب های اجتماعی نماینده ای از سازمان ثبت احوال حضور دارد ودر استان ها نیز این جلسات با دبیری ادارات ثبت احوال برگزار می شود.

وی درخصوص حذف واژه طلاق برای خانم های مطلقه در شناسنامه نیز گفت: این موضوع نیاز به قانون دارد یکبار به مجلس فرستادیم که رد شد اما پیش نویس آن را تهیه کرده ایم.

درخشان نیا ادامه داد : درحال حاضر واژه طلاق از شناسنامه خانم هایی که عقد کرده اند اما دوشیزه هستند حذف می شود.