۰ نفر

تلاش مجلس شورای اسلامی برای کاهش سن ازدواج

۱۱ تیر ۱۳۹۶، ۲۳:۳۰
کد خبر: 203228
تلاش مجلس شورای اسلامی برای کاهش سن ازدواج

یک عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه کمیسیون فرهنگی برای کاهش سن ازدواج، از تشکیل کارگروهی برای بررسی طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده در این کمیسیون خبر داد.

سیده فاطمه ذوالقدر اظهار کرد: طرح جامع جمعیت و تعالی خانواده که پیش از این کلیت آن در مجلس به تصویب رسیده بود، در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مورد بررسی قرار گرفت و ماده ۲ این طرح و تبصره‌های یک و دو آن درباره کاهش سن ازدواج به تصویب رسید.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از ایسنا، وی با اشاره به حضور مسئولان وزارت کشور، آموزش و پرورش، رفاه، ورزش و مرکز پژوهش‌ها در جلسه امروز این کمیسیون، یادآور شد: در این طرح آموزش و پرورش مکلف شده بود آموزش‌های لازم را برای کاهش سن ازدواج ارائه کند که نظریه‌های اصلاحی در این زمینه اعمال و مقرر شد صداوسیما و وزارت ورزش نیز در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش همکاری کنند و آموزش‌های لازم و ضروری برای نوجوانان و جوانان مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی و سن آنها در این زمینه ارائه شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: همچنین مقرر شد کارگروهی متشکل از بانوان عضو کمیسیون، مرکز پژوهش‌ها و دستگاه‌های مربوطه تشکیل شود و بعد از استماع گزارشات مختلف این طرح مورد رسیدگی قرار گیرد و جمع‌بندی گزارش آن به کمیسیون ارائه شود.