۱ تیر ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۱
کد خبر 201464

موزه‌های عجیب غریبی که در عصر جدید ظهور کرده‌اند، شاید برای همگان جالب و خوشایند نباشند، ولی افرادی هستند که حاضرند برای دیدن این موزه‌ها هزینه‌های هنگفتی بپردازند و کیلومتر‌ها سفر کنند.

 معمولا مجموعه جمع آوری شده‌ای از آثار باستانی در زمینه هنر، علم، صنعت، فرهنگ اقوام، پوشش و غیره قلمداد می‌شوند. موزه‌های معروف بسیاری در سراسر جهان وجود دارند. موزه‌هایی چون؛ موزه لوور در فرانسه، سلمون گوگنهایم در امریکا، موزه بریتیش در انگلستان، موزه پرادو در اسپانیا و... . اما موزه‌های عجیب غریبی که در عصر جدید ظهور کرده‌اند، شاید برای همگان جالب و خوشایند نباشند، ولی افرادی هستند که حاضرند برای دیدن این موزه‌ها هزینه‌های هنگفتی بپردازند و کیلومتر‌ها سفر کنند.

به گزار ش اقتصاد آنلاین به نقل از جام جم آنلاین، موزه کانکون در مکزیک که از بیش از 470 مجسمه زیر آب تشکیل شده است. برای گشت و گذار در این موزه حتما لازم نیست که غواص باشید و به عمق دریا بروید، گردآورندگان این موزه انتخاب های زیادی را به بازدیدکنندگان می دهند از جمله، قایق هایی که کف شیشه ای دارند و افرادی که در غواصی کمکتان می کنند.

TgVdRSgbReKF zBDJrTESKEac IWNycbgjfD9w

 


موزه نودل

این موزه در اوساکای ژاپن که از 800 بسته نودل درست شده است و سیر تکامل این موادغذایی در طول یک دهه را نشان می دهد

9xtYT54KLGPl 56rsU74bb4L1


نمایشگاه اتومبیل های آلمانی کلاسیک

این موزه در خارج از موزه جاسوسی بین المللی در طول جشن سالگرد 2007 سقوط دیوار برلین در و اشنگتن دی سی.

rJsLNRy3JrC2

موزه پزشکی مکزیک

یک کودک مومیایی نشسته در موزه پزشکی مومی گواناویواتو، یکی از جاذبه های گردشگری محبوب مکزیک است.

PugLbWeuJTXG

 


موزه ملی توالت سلابه در دهلی نو، هند

HE1bh5MFfz8y bhuT3wu2rWD2


موزه شکنجه و بازجویی

این موزه درآمستردام هلند قرار دارد و دارای کتابخانه ای با کتابها و مقالاتی نیز در این خصوص هست.

mEvuCjdZejN3


موزه مو

داستان این موزه به زمانی برمی‌گردد که گالیپ کورکاسو کوزه گر مشهور ترکیه در سال ۱۹۷۹ شروع به جمع آوری موهای خانم ها می‌کند. هدف او از جمع آوری مو‌ها این بود که مردم در کلاس‌های کوزه‌گری او شرکت کنند.ویبیش از ۱۶۰۰۰ موی مختلف از زنان دنیا جمع‌آوری کرد و با این کار، توانست نام خود را در کتاب رکورددارها ثبت کند.

MStWgwZMOmB6

92eag2RJoJhb


موزه جادوگرها در ایسلند

ین موزه علاوه بر نمایش محاکمه جادوگران در طول تاریخ به سیر تغییر تفسیر جادو در آن نیز پرداخته است. حتی در آن می توان آموزش مهارت های جادوگری امروزی را نیز دید.

leTg4xPPjqJG


موزه آدم های فضایی در نیو مکزیکو

مرکز تحقیقات و موزه ویژه ای در نیومکزیکوی امریکا با موضوع موجودات فضایی و یوفو در راسول وجود دارد که مملو از اشیای کشف شده از موجودات ناشناخته و بشقاب پرنده ها است.

aw4veGwGxv9e