۰ نفر

۴ زندانی تحت‌الحفظ مهمان ماه عسل شدند

۲۸ خرداد ۱۳۹۶، ۰:۵۹
کد خبر: 200328
۴ زندانی تحت‌الحفظ مهمان ماه عسل شدند

در برنامه امشب ماه عسل 4 فرد زندانی که به دلیل مشکلات مالی سال‌های زیادی را در زندان سپری می‌کنند، به‌ صورت تحت‌الحفظ حضور پیدا کردند.

برنامه امشب ماه عسل با حضور 4 مهمان روی آنتن رفت که همین امروز به‌صورت تحت‌الحفظ از زندان به این برنامه آمده بودند و با توجه به این که هنوز اولویت به آن‌ها نرسیده باید به زندان بازگردند.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از میزان، در ابتدای برنامه علیخانی به این موضوع اشاره کرد که این افراد با رضایت کامل در این برنامه حضور دارند و یکی از آن‌ها اعلام کرده که نمایش تصویرش منعی ندارد.
یکی از مهمانان ماه عسل که یک بانو بود با اعلام این که مدت 6 ماه است در زندان به سر می‌برد گفت: من 3 بچه دارم و پسرم هم ازدواج کرده و سرپرستی او هم بر عهده من بود.
وی ادامه داد: مدت 15 سال مغازه لباس فروشی داشتم تا این که وقتی نوه‌ام به دنیا آمد فلج مادرزادی بود و او را چند مرتبه عمل کردیم و در این دوران ناچار شدم چک‌های بسیاری بکشم و با 32 چک برگشتی ورشکسته شدم.
خانم دیگری که مهمان ماه عسل بود با اشاره به این مدت که 7 سال است که در زندان به سر می‌برد  اظهار کرد: بنده فوق لیسانس مدیریت دارم و خودم را مقصر می‌دانم چرا که در یک مجموعه مشغول به فعالیت بودم و بدون آگاهی اسنادی را امضا کردم که پس از بروز مشکلات مالی مسئولیت امضاها با من بود و شاکی خصوصی داشتم و به همین دلیل راهی زندان شدم.
وی افزود: در این مدت 7 سال مادرم و 3 تن از عزیزانم را از دست دادم اما به دلیل بودن در زندان نتوانستم در مراسم آن‌ها شرکت کنم.
در ادامه ماه عسل خانمی که مدت 6 ماه از حضورش در زندان سپری می‌شد گفت: به اعتقاد من خانواده، اعتبار و آبرو مثلث خوشبختی یک زن را تشکیل می‌دهد و من این مثلث را از دست دادم و شکست خوردم و هم اکنون برای مبلغ 13 میلیون و 700 هزار تومان در زندان هستم.
وی همچنین تصریح کرد: من نماینده‌ای از طرف بانوان زندانی هستم که همه آن‌ها خانواده دار و بچه‌دار هستند و تقاضا می‌کنم که حداقل اعضای خانواده یک تماسی با ما داشته باشند و یا به ملاقات ما بیایند چرا که من در این مدت هیچ ملاقاتی نداشتم و هیچ کس برای من کاری انجام نداد البته از دست بچه‌هایم نیز هیچ کاری برنمی آید چرا که من سرپرست آن‌ها بودم .
این خانم همچنین یادآور شد: هرگز ناامید نمی‌شوم چرا که با امیدواری من و تلاش‌هایم و با لطف خدا نوه‌ام توانست روی پاهایش بایستد در این مدت سرپناه خودم را هم از دست دادم و خانه‌ای را که با مبلغ دو میلیون تومان پول پیش و 300 هزار تمان اجاره در ماهدشت کرج اجاره کرده بودند را در این 6 ماه از دست دادم.
مهمانان ماه عسل در ادامه به این موضوع اشاره کردند که چون محکومیت آن‌ها، محکومیت مالی است تا زمانی که پرداخت نشود امکان هیچ گونه آزادی وجود ندارد.
در ادامه ماه عسل دو آقا به برنامه اضافه شدند که یکی از آن‌ها یک آقای 70 ساله بود که مدت 11 سال از حضورش در زندان می‌گذشت.
این آقا به این موضوع اشاره کرد که به خاطر مبلغ 18 میلیون و 500 هزار تومان در زندان است و این مشکل به دلیل یک سری بحث‌های مربوط به ضمانت ایجاد شده است و پس از این که او به زندان افتاد خانواده‌اش او را طرد کردند.
این مهمان ماه عسل همچنین به این موضوع اشاره کرد که در مدت 11 سال به‌جز برای درمان بیماری‌اش هیچ گاه مرخصی نگرفته است. 
همچنین آقای دیگری که مهمان ماه عسل بود به این نکته اشاره کرد که از سال 1386 به دلیل مشکلات مالی در زندان است و هیچ کمکی در این مدت دریافت نکرده است.