۰ نفر

۱۲ موردی که نباید خودتان را به خاطرشان سرزنش کنید

۵ مهر ۱۳۹۵، ۱۷:۲۲
کد خبر: 148009
۱۲ موردی که نباید خودتان را به خاطرشان سرزنش کنید

داستان زندگی خودتان را با داستان زندگی شخصی دیگر مقایسه نکنید. حس خجالتی که ممکن است بخاطر داشته‌ها یا نداشته‌های دیگران احساس کنید، خارج از تحمل روح یک انسان است.

به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از فردا، احتمالاً بارها در زندگی برایتان پیش آمده که به خاطر چیزهایی که خارج از کنترلتان بوده عذرخواهی کرده‌اید. چرا؟ چون ممکن است فکر کنید که احتمالاً بخاطر اینکه اوضاع خوب پیش نرفته تقصیری به گردنتان است، چون این خودتان هستید که مسئول زندگی خودتانید. ولی، واقعیت این است که شما برای همه اتفاق‌هایی که در زندگی‌تان می‌افتد مسئول نیستید. گاهی‌اوقات چیزهایی هست که لازم نیست بخاطرشان عذرخواهی کنید و خودتان را سرزنش نمایید. در زیر به ۱۲ چیزی که تقصیر شما نیست و نباید بخاطرشان خودتان را مقصر بدانید به نقل از مردمان، اشاره می‌کنیم.

 

۱. احساساتتان

زیاد گریه می‌کنید؟ خیلی نگران می‌شوید؟ یا درمورد چیزهایی که برایتان مهم است خیلی احساسی می‌شوید؟ وقتی صحبت از احساسات به میان می‌آید، کلمه «بیش از حد» معنی ندارد. هر چه زودتر این نکته را یاد بگیرید، از نظر احساسی سالم‌تر زندگی خواهید کرد.

 

۲. برخورد شما با این احساسات

به هر چه که فکر می‌کنید به شکل نامه روی کاغذ بیاورید. در را محکم بکوبید و بخاطرش عذاب‌وجدان نگیرید. تلفنتان را خاموش کنید و بروید بیرون بدوید. هر کاری که لازم باشد برای آرام کردن خودتان انجام دهید و اینکارها را بدون هیچگونه عذاب‌وجدانی انجام دهید. هر کس روشی برای برخورد با مشکلات و چالش‌های خود دارد.

 

۳. طرد شدن توسط فردی دیگر

اگر یک نفر موهای شما را دوست ندارد، با اعتقادات سیاسی‌تان موافق نیست یا سبک زندگی‌تان را نمی‌پسندد، تقصیر شما نیست. مشکل خودشان است. اگر شما به طریقی مخصوص خودتان که به نظرتان منطقی می‌آید رفتار می‌کنید و به کسی صدمه نمیزنید، تنها کاری است که از دستتان برمی‌آید. آدمهایی که واقعاً به زندگی شما تعلق داشته باشند، آن را خواهند پذیرفت.

 

۴. شکست‌های کوچک

و شکست‌های بزرگ. ما انسان هستیم. اشتباه بخشی از ذات انسان بودن است. ما دیگران را بخاطر نواقصشان می‌بخشیم، دیگر وقتش رسیده که این محبت را در حق خودمان هم انجام دهیم.

 

۵. موقعیت فردی دیگر

داستان زندگی خودتان را با داستان زندگی شخصی دیگر مقایسه نکنید. حس خجالتی که ممکن است بخاطر داشته‌ها یا نداشته‌های دیگران احساس کنید، خارج از تحمل روح یک انسان است.

 

۶. نیازهایتان

از آنجا که انسان‌ها موجوداتی بسیار پیچیده هستند، نیازهایشان هم بسیار پیچیده و متفاوت است. به خاطر نیازتان به وجود بعضی چیزها در روابط یا کارتان که به نظر دیگران ضروری نمی‌رسد، احساس گناه نکنید. بخاطر چیزی که می‌دانید به شما حس کمال می‌دهد و به دیگران نمی‌دهد، عذرخواهی نکنید.

 

۷. لذت‌های گناه‌آلودتان

اگر تماشای سریال مورد علاقه‌تان به نظرتان اتلاف وقت می‌آید، بدانید که نباید بخاطر آن خجالت بکشید. هیچ اشکالی ندارد هر از گاهی وقتتان را تلف کنید. به شرط اینکه برای دیگران مضر نباشد، هر کاری که دوست دارید انجام دهید و آن را پنهان نکنید.

 

۸. بد بودن در کاری

بعضی از ما با توانایی‌هایی به دنیا آمده‌ایم. زندگی مجموعه‌ای از آزمون‌ها و خطاهاست. شما هم استعداد و توانایی‌های خاص خودتان را دارید که شما را از دیگران متمایز می‌کند.

 

۹. اولویت دادن به خودتان نسبت به دیگران

رابطه‌ای که با قلب، ذهن و روح خودتان دارید، مهمترین رابطه‌ شما در زندگی است. هیچ چیز اشتباه‌تر از این نیست که در مواقع لازم کمی خودخواه باشید.

 

۱۰. اعتماد به کسی که نباید

اینکه احساس کنید کسی به شما نارو زده یا خیانت کرده واقعاً نابودتان می‌کند. ولی اعمال دیگران برای خودشان است و هیچ ارتباطی با شما ندارد.

انسان جایز‌الخطاست. گاهی اوقات این خطاها در ابتدای روابط خودشان را نشان می‌دهند و گاهی سال‌ها طول می‌کشد تا آشکار شوند. اگر برای اینکه صدمه نبینیم در برخورد با تک‌تک افراد دیواری دور خودمان بکشیم، زندگی‌مان به تنهایی خواهد گذشت و هیچ‌چیز بدتر از این نخواهد بود.

 

۱۱. یک رابطه‌ی تمام‌شده

بعضی آدمها قرار نبوده است وکه به جز درس‌هایی که به شما یاد دادند، تاثیر دیگری در زندگیتان داشته و در زندگی شما بمانند. به همین سادگی.

 

۱۲. اتفاقاتی که در گذشته افتاده است

زندگی کردن در گذشته مثل این می‌ماند که هر روز صبح از خواب بیدار شوید و یک گردنبند یا هر لباس دیگر خیلی از مد افتاده را بیندارید یا تنتان کنید. شما این قدرت را دارید که در زمان حال زندگی کنید. هر اتفاق، چه منفی چه مثبت، به زمانی تعلق دارد که در آن افتاده است. تنها جهتی که می‌توانید به سمت آن حرکت کنید، رو به جلو است و این واقعاً چیز زیبایی است.