۰ نفر

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس عنوان کرد؛

تلاش برای کاهش پلکانی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی/ سیاست‌های تشویقی برای واردات خودرو‌های پاک

۳۰ مهر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۲
کد خبر: 309417
تلاش برای کاهش پلکانی تعرفه واردات خودروهای هیبریدی/ سیاست‌های تشویقی برای واردات خودرو‌های پاک

یک عضو کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه باید به جای خودروهای بنزینی از خودروهای هیبریدی استفاده کرد، گفت: در صورت تصویب نهایی طرح ساماندهی بازار خودرو، تعرفه واردات خودروهای هیبریدی پلکانی کاهش می یابد.

رامین نور قلی پور،  با اشاره به بررسی طرح ساماندهی بازار خودرو در کمیسیون صنایع مجلس، اظهارداشت: باید تلاش شود با سیاست گذاری مناسب استفاده از خودروهای هیبریدی در کشور مورد حمایت قرار گیرد.به گزارش اقتصاد آنلاین به نقل از تسنیم، وی افزود: باید در کنار تقویت تولید خودروهای باکیفیت در داخل، برای واردات خودروهای پاک سیاست‌های تشویقی به کار گیریم به این معنی که خودروهای هیبریدی با تعرفه پایین یا در نهایت با صفرشدن تعرفه های گمرکی وارد شوند که این مهم باید براساس سیاست‌های کشور اتخاذ گردد.

این عضو کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: لازم است تا به جای خودروهای بنزینی از خودروهای هیبریدی استفاده کرد چراکه این اقدام از هر لحاظ به ویژه کاهش آلودگی هوا و کاهش مصرف سوخت های فسیلی موثر است.

قلی پور با بیان اینکه در طرح ساماندهی بازار خودرو سیاست های تشویقی برای استفاده از خودروهای هیبریدی به کار گرفته شده است، گفت: در این طرح سیاست های تشویقی به گونه ای پیش بینی شده که شاهد کاهش تدریجی تعرفه واردات خودرو به صورت پلکانی باشیم تا در نهایت بتوانیم این تعرفه را به صفر برسانیم.