۰ نفر

صادرات خودرو مشترک ایران و آذربایجان

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۲۲:۳۶
کد خبر: 308790
 صادرات خودرو مشترک ایران و آذربایجان

معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان گفت: مذاکرات درباره صادرات خودروهای تولیدی کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان به روسیه و گرجستان ادامه دارد .

به گزارش پایگاه خبری رپورت ، نیازی صفراف روز جمعه افزود : در حال حاضر ظرفیت بازارهای روسیه و گرجستان برای، خودروهای سواری که در کوی صنعتی شهر نفتچالا واقع در 168 کیلومتری جنوب شهر باکو ، بررسی می شود .

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، وی افزود: هدف از راه اندازی این کارخانه مشترک، علاوه بر تامین تقاضای داخلی جمهوری آذربایجان، صادرات بخشی از محصولات آن به خارج از کشور است.

معاون وزیر اقتصاد جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد که به تازگی خودروهای تولید مشترک شرکت های ایران خودرو و  آذرماش ایران و جمهوری آذربایجان در نمایشگاه بین المللی مسکو به نمایش گذاشته شد و برای شرکای خارجی غیر منتظره بود .

صفراف افزود: تولید خودروهای سواری در کارخانه خودروسازی کوی صنعتی نفتچالا نتیجه فعالیت های انجام گرفته در حوزه صنعتی در جمهوری آذبایجان است.

خودروهای ساخت کارخانه مشترک خودروسازی ایران و جمهوری آذربایجان را علاوه بر افراد مختلف نهادهای رسمی جمهوری آذربایجان نیز خریداری کرده اند .

مدتی پیش یک نهاد رسمی وابسته به کمیته دولتی امور تشکل های دینی جمهوری آذربایجان 22 دستگاه خودروی سواری این کارخانه را خریداری کرد .

توافقنامه ایجاد کارخانه مشترک خودروسازی ایران خودرو  و آذرماش جمهوری آذربایجان در ماه اوت سال 2016 میلادی به امضا رسید، هزینه راه اندازی این طرح مشترک 24 میلیون منات و حداکثر ظرفیت تولید این کارخانه 10 هزار دستگاه خودروی سواری در سال اعلام شده است .

این کارخانه مشترک در جریان سفر رسمی فروردین ماه امسال حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران به باکو افتتاح شد .