۰ نفر

اطلاعیه مهم ایدرو؛

خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارند

۲۷ مهر ۱۳۹۷، ۱۷:۲۶
کد خبر: 308722
 خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت‌ها را ندارند

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در اطلاعیه‌ای ضمن تاکید بر اینکه خودروسازان حق افزایش خودسرانه قیمت ندارند، اعلام کرد: قیمت‌های بازار آزاد خودرو باید کاهش یابد.

به گزارش اقتصادآنلاین، در این اطلاعیه آمده است: با توجه به برخی برداشت های غیر واقعی مبنی بر گران شدن خودرو از گفت وگوی دیروز «منصور معظمی» رییس هیات عامل ایدرو، به اطلاع می رساند «خودروسازان مجوز و حق افزایش قیمت را ندارند.»

برپایه این گزارش، بدیهی است ارایه پیشنهاد اصلاح قیمت توسط خودروسازان به مراجع ذیربط از قبیل سازمان حمایت و ستاد تنظیم بازار به مفهوم پذیرش آن درخواست نخواهد بود و ارایه پیشنهاد و تقاضای بررسی کارشناسی از سوی بسیاری از صنوف تولیدی به این مراجع به طور مستمر انجام می گیرد و منحصر به صنعت خودرو نیست.

سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران معتقد است قیمت های فعلی بازار آزاد خودرو غیرواقعی، کاذب و ناشی از التهاب های روانی ماه های اخیر است و ضرورت دارد قیمت ها تا سطح منطقی شدن برای مصرف کنندگان محترم کاهش یاید.

در خاتمه این اطلاعیه آمده است: بدیهی است این سازمان همه توان خود را برای جلوگیری از سوداگری و التهاب آفرینی به منظور افزایش کاذب قیمت خودرو در بازار آزار به کار خواهد بست.

 مشاهدات بازار نشان می‌دهد که تغییر جریان خرید از یک سو سبب افزایش تعداد فروشندگان خودرو و از سوی دیگر سبب کاهش متقاضیان خرید شده است. نتیجه این تغییر، کاهش پلکانی قیمت خودرو است به طوری که در یک هفته گذشته قیمت خودروهای زیر 50 میلیون تومان تا حدود یک‌ونیم میلیون تومان و قیمت خودروهای بالای 50 میلیون تومان تا بیش از دو و نیم میلیون تومان کاهش داشته است.