۰ نفر

تاکید مدیرعامل جدید سایپا بر اصلاح قیمت‌ها

۲۳ مهر ۱۳۹۷، ۲۰:۵۰
کد خبر: 307868
تاکید مدیرعامل جدید سایپا بر اصلاح قیمت‌ها

مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا گفت: بنگاه اقتصادی یک بنگاه خیریه نیست و نمی توان محصولی تولید کرد و آن را زیر قیمت تمام شده به فروش رساند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصرخودرو، محمدرضا سروش در مراسم معارفه خود به عنوان مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا با تشکر ازحاضران در این مراسم با تاکید بر این که باید به دنبال رشد عناصر داخلی سازمان باشیم گفت: اقتصاد و صنعت ما از فرصت هایی که تاکنون داشته به درستی بهره نبرده است.

وی مشکل اصلی را در نظام بنگاه داری دانست و تصریح کرد: اگر اقتصاد پویا و توانمندی می خواهیم هسته آن در بنگاه است و تا زمانی که مشکلات خود را اداره نکنیم، پیش نخواهیم رفت.

سروش با طرح این پرسش که دولت تا چه زمانی می تواند نفت خود را بفروشد و منابع حاصل از آن را در اختیار ما بگذارد، تصریح کرد: قدرت اقتصادی کشورها و ملل در قدرت بنگاه ها است و بنگاه های بهره ور با یکدیگر رقابت می کنند.

مدیرعامل جدید گروه خودروسازی سایپا تصریح کرد: قرار بود اصل 44 قانون اساسی به کمک ما بیاید اما با اجرای این اصل بنگاه های ما بی صاحب شدند. وقتی اصول مدیریتی نداشته باشیم مشخص نیست بهره وری و قیمت تمام شده در کدام نقطه مفهوم می یابد و مشخص نیست چه کسی پاسخگو خواهد بود.

وی با تاکید بر این که قانون تجارت را شخم زدیم بنابراین در ساختاری که بالا و پایین آن مشخص نیست نمی توان به دنبال قیمت تمام شده بود، اظهار کرد: اگر نگران وضع مردم هستیم باید خود را تغییر دهیم تا یک سوزن به خود نزنیم نمی توان به مردم جوالدوز زد.

سروش ادامه داد: در بنگاه اقتصادی نمی توان محصولی تولیدی کرد و زیرقیمت تمام شده آن را به فروش رساند زیرا بنگاه خیریه نیست.

او اظهار کرد: ما با نگاه بنگاه اقتصادی در خدمت دوستان خواهیم بود و دراین مسیر از کسانی که علاقمند به همکاری باشد دعوت خواهیم کرد چرا که بنده به تنهایی نمی توانم کار را پیش ببرم. بنده روحیه همکاری دارم و هرکس که علاقمند به همکاری باشد می تواند با من کار کند به شرط این که دنبال کار کردن باشد نه دنبال سیاست بازی.