۰ نفر

افزایش 73درصدی قیمت مواد اولیه خودروسازها

خبر خوش برای بازار خودرو/ تصویب ارز 4200تومانی برای واردات قطعات خودرو

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۱۰:۰۴
کد خبر: 294534
خبر خوش برای بازار خودرو/ تصویب ارز 4200تومانی برای واردات قطعات خودرو

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در جلسه اخیر با وزارت صنعت ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات قطعات خودرو تصویب شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، ولی ملکی با بیان اینکه در جلسه اخیر با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ارز با قیمت 4 هزار و 200 تومان برای واردات قطعات خودرو تصویب شده است، گفت: وزیر صنعت، معدن و تجارت این موضوع را در جلسه اعلام کرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ ارز در دولت های مختلف با بیان اینکه مشکل مدیریتی و برنامه ریزی وجود دارد، افزود: این بی برنامگی موجب می شود خودروساز و قطعه ساز هر دو دچار مشکل شوند و مردم هم ثبت نام می کنند اما به موقع نمی توانند خودروهای خود را تحویل بگیرند.

وی با بیان اینکه مواد اولیه خودروساز در 2 ماه اخیر 73 درصد افزایش قیمت یافته است، ادامه داد: البته این دلیل نمی شود که خودروساز به همین میزان افزایش قیمت را بر روی محصولات خود اعمال کند.

ملکی گفت: مرکز آمار ایران، تورم تیر 1397 را نسبت به تیر سال 1396، هفت و هشت دهم درصد اعلام کرده است. آیا واقعیت این است؟ این آمارسازی ها کشور را دچار مشکل کرده است.

وی با بیان اینکه تورم بخشی را که 12 و نیم تا 14 درصد اعلام کردند منطقی نیست، افزود: اگر این فرمول ها جواب می داد نباید اکنون تا این اندازه اختلاف قیمت را در بازار داشتیم.

این عضو شورای رقابت گفت: در جلسه ای که با قطعه سازان و خودروسازان در اردیبهشت داشتیم آن ها اعلام کردند اگر قیمت خودرو 17 درصد افزایش یابد، مناسب است.

ملکی با بیان اینکه تصمیمات دستوری در تولید جواب نمی دهد،افزود: اکنون 8 هزار خودروی سمند در خودروسازی تبریز به علت نقص قطعه خوابیده است.

وی اضافه کرد: باید گروهی صاحب نظر برای بررسی موضوع، تعیین شوند و با توجه به واقعیت ها، تصمیم گیری شود.