۰ نفر

۵۰۰ هزار ایرانی دیروز برای خرید ۱۶ هزار خودرو اقدام کردند

۳۰ مرداد ۱۳۹۷، ۹:۰۷
کد خبر: 294506
 ۵۰۰ هزار ایرانی دیروز برای خرید ۱۶ هزار خودرو اقدام کردند

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: در حال حاضر برای فروش اینترنتی ۱۶ هزار خودرو، ۵۰۰ هزار نفر و برای فروش ۲۴۷ خودرو حدود ۲۰۰ هزار نفر برای خرید به سایت مراجعه کردند زیرا سود حاشیه بازار بسیار زیاد است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از تسنیم، رئیس انجمن قطعه سازان با اشاره به ­افزایش قیمت ها از ابتدای سال 1395 تا اردیبهشت سال 1397، گفت: مس82 درصد،­سرب 67 درصد، پلیمرهای پلاستیکی 61 درصد، کائوچو 78 درصد، کائوچوی طبیعی 95 درصد، فولاد آلیاژی 73 درصد، آلومینیوم 77 درصد، ورق فولادی 68 درصد و دلار دولتی 39 درصد و آزاد 56 درصد و دستمزدها هم 56 درصد افزایش داشت علاوه بر اینکه 21 درصد افزایش تورم داشتیم.

محمدرضا نجفی منش با اشاره به اینکه سیستم به گونه ای است که فقط دلال استفاده می کند، ادامه داد: خودروسازان 20 هزار میلیارد تومان زیان داشتند و قطعه سازها هم زیان داشتند و برخی ها در حال تعطیل شدن هستند.

وی افزود: شورای رقابت به گونه ای نامناسب قیمت گذاری می کند و از آنجایی که مدیران 2 خوروساز بزرگ، دولتی هستند آن را می پذیرند در حالی که اگر بخش خصوصی بود هرگز قبول نمی کرد.

نجفی منش اضافه کرد: شورای اقتصاد در سال 1376 قیمت گذاری خودروها را 5 درصد زیر حاشیه بازار قیمت گذاری کرد و این موضوع موجب شد که دلال ها از بازار خارج شدند و قیمت ها متعادل شد اکنون نیز باید به همان شکل، عمل کرد.

رئیس انجمن قطعه سازان گفت: در حال حاضر برای فروش اینترنتی 16 هزار خودرو، 500 هزار نفر و برای فروش 247 خودرو حدود 200 هزار نفر برای خرید به سایت مراجعه کردند زیرا سود حاشیه بازار بسیار زیاد است.

نجفی منش افزود: هیچ دولتی در هیچ جای جهان در قیمت گذاری دخالت نمی کند.

وی اضافه کرد: اکنون هزار واحد قطعه سازی در شرف تعطیلی و یا تعدیل نیرو هستند و تولیدات خودرو به نصف کاهش پیدا کرده است.

نجفی منش تاکید کرد: قیمت گذاری خودرو با توجه به حاشیه بازار، قیمت ها را متعادل می کند و صف خرید را از بین می برد.