۰ نفر

رنو از ایران می‌رود؟

۶ مرداد ۱۳۹۷، ۱۵:۰۱
کد خبر: 288492
رنو از ایران می‌رود؟

روز گذشته خبری به نقل از یکی از مدیران اجرایی رنو منتشر شد که اظهار کرده بود این شرکت ایران را ترک خواهد کرد. این خبر برخلاف اعلام موضع رسمی این خودروساز فرانسوی مبنی بر ادامه یافتن فعالیت در ایران است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، به دنبال خروج آمریکا از برجام و فشارهای این کشور به شرکتهای بین‌المللی برای توقف فعالیتها در ایران، برخی شرکتهای خارجی از تعلیق فعالیت‌های خود در ایران خبر دادند.

از جمله این شرکتها پژو سیتروئن   بود که اعلام کرد فعلا تمام فعالیتهای خود در ایران را تعلیق می‌کند. این در حالی بود که پژو در ابتدای دهه ۹۰ و در تحریم‌های پیشین نیز تجربه ترک ایران را داشت و البته به خاطر همین سابقه منفی خود پس از برجام برای بازگشت دوباره به بازار ایران مجبور به پرداخت غرامت شد.

اعلام موضع پژو اما در حالی صورت گرفت که مدتی پس از آن مدیرعامل خودروسازی رنو اعلام کرد که این شرکت علی‌رغم تحریم‌های آمریکا به فعالیت‌های خود در ایران ادامه خواهد داد.

طبق اعلام خبرگزاری فرانسه در حدود یک ماه پیش، کارلوس‌گون مدیرعامل رنو در مجمع سالیانه این شرکت درباره برنامه‌ رنو در ایران در شرایط خروج آمریکا از برجام اعلام کرده بود که «ما ایران را ترک نخواهیم کرد حتی اگر مجبور به کاهش فعالیت‌های خود شویم».

این وضعیت در حالی است که روز گذشته خبری از سوی برخی رسانه‌های خارجی درباره اظهارات یکی از مدیران اجرایی رنو منتشر شد که اظهار کرده بود این شرکت تحت تحریم‌های آمریکا مجبور به ترک ایران است.

انتشار این خبر از سوی برخی رسانه‌های خارجی در حالی است که رنو موضع‌گیری رسمی در این باره نداشته و آخرین موضع رسمی رنو همان است که حدود یک ماه پیش در مجمع این شرکت از سوی مدیرعامل آن اعلام شد مبنی بر اینکه این شرکت به فعالیت در ایران ادامه خواهد داد حتی اگر مجبور به کاهش سطح فعالیتهای خود شود.

در این شرایط و با توجه به تناقضات خبری در این رابطه باید منتظر ماند و دید در آینده چه خواهد شد و آیا رنو به منافع خود در بازار ایران پشت پا خواهد زد!؟