۰ نفر

فروش ارزان‌ترین خودروی جهان متوقف می‌شود

۱ مرداد ۱۳۹۷، ۱۶:۳۳
کد خبر: 287352
فروش ارزان‌ترین خودروی جهان متوقف می‌شود

شرکت هندی تاتا که با روش های خلاقانه در زمینه طراحی و تولید خودروهای سواری موفق به تولید ارزان‌ترین خودروی جهان موسوم به نانو شده بود، فروش این خودرو را متوقف می کند.

به گزارش انگجت، شرکت هندی تاتا که با اجرای روش هایی خلاقانه در زمینه طراحی و تولید خودروهای سواری موفق به تولید ارزان قیمت ترین خودروی جهان موسوم به نانو شده بود، فروش خودروی مذکور را متوقف می کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، این خودرو اولین بار در سال 2008 عرضه شد و با عرضه آن افراد فقیری که هرگز نمی توانستند خرید خود را به مخیله شان راه دهند نیز مالک اتومبیل های سواری شدند.

این شرکت هندی می گوید از ابتدای سال 2019 تولید و فروش خودروی نانو را متوقف می کند. علت اصلی این امر کاهش فروش خودروی مذکور است. در حالی که این شرکت در سال گذشته 275 خودروی نانو فروخته بود، در ماه ژوئن گذشته تنها یک سفارش تولید این خودرو را دریافت کرده بود.

کارشناسان می گویند علت کاهش استقبال از خودروی یادشده مشکلات جدی امنیتی و همین طور کیفیت پایین ساخت و تولید آن است که موجب شده مردم هند ترجیح دهند از موتورسیکلت به جای چنین خودرویی استفاده کنند. یکی از نقص های فنی اساسی این خودرو احتمال بالای آتش گرفتن آن است که در چند مورد آسیب های جدی به سرنشینان وارد کرده است.

طراحی این خودرو نیز چندان جذاب نیست و افرادی که سوار آن می شوند از فضای تنگ و بسته خودرو شکایت دارند. به احتمال زیاد شرکت سازنده این خودرو بعد از بررسی نقاط ضعف و قوت آن در آینده محصولات ارزان قیمت دیگری تولید کنند که نقص های یادشده را نداشته باشند. قیمت این خودروی 475 کیلوگرمی در زمان عرضه حدود 2000 دلار بوده است.