۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ماهیگیری نگین خودرو از آب گل آلود بازار/ مردم بازنده اصلی فروش بدون پشتوانه خودرو

۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱
کد خبر: 279070
ماهیگیری نگین خودرو از  آب گل آلود بازار/ مردم بازنده اصلی فروش بدون پشتوانه خودرو

در روزهایی که بازار خودرو با آشفتگی افزایش قیمت‌ها روبه‌ رو است و سیل نقدینگی به این بازار هجوم آورده برخی از فروشندگان و واردکنندگان به دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود این بازار هستند و در حالی که هنوز نتوانستند به تعهدات پیشین خود عمل کنند باز هم شرایط جدید فروش خودرو را اعلام کرده اند.

به گزارش اقتصادآنلاین، رشد افسار گسیخته قیمت‌ها اگر چه تا حدودی با رشد قیمت دلار قابل توجیه است اما به نظر می‌رسد جو روانی موجود در بازار باعث شده تا مردم تمایل بیشتری به خرید خودرو نشان دهند تا از قافله کسب سود عقب نمانند.

آنطور که وزیر صنعت اعلام کرده فقط در دو ساعت 4 هزار دستگاه خودرو پراید به فروش رسیده و طرح‌های فروش خودرو به طور عجیبی مورد استقبال قرار می‌گیرد این در حالی است که کارشناسان معتقدند شرایط فعلی زمان مناسبی برای خرید خودرو نیست و حتی کمپین‌هایی در راستای نخریدن خودرو و کلیه کالاهایی که قیمت‌شان بالا رفته در شبکه‌های مجازی به راه افتاده است.

 در چنین شرایطی نگین خودرو به عنوان نماینده رسمی رنو  در حالی طرح فروش مشارکتی خودرو را اعلام کرده که پیام‌های مخاطبان اقتصادآنلاین نشان از آن دارد که این شرکت هنوز نتوانسته به تعهدات پیشین خود عمل کند و همین موجب نارضایتی خریداران شده است.

به علاوه  این طرح فروش در شرایطی از سوی نگین خودرو اعلام شده که هنوز وضعیت واردات خودرو و تخصیص ارز به واردکنندگان مشخص نیست، ضمن اینکه واردات خودرو از سال گذشته با فراز و نشیب‌های بسیاری روبه رو بوده و هر چند وقت یکبار شاهد اعمال سیاست‌های جدیدی از سوی دولت در این زمینه بوده‌ایم.

از سوی دیگر با مشکل بازگشت تحریم‌ها روبه رو هستیم و اگر چه طی روزهای گذشته مدیرعامل خودروسازی رنو گفته که به رغم تحریم‌ها در ایران می مانیم اما احتمال محدودیت واردات و کاهش حجم فعالیت‌ها وجود دارد.

در چنین شرایطی برای پیشگیری از بروز وضعیتی مانند آنچه که در مورد موسسات غیر مجاز پیش آمد و نظام بانکی را با مشکلات بسیار روبه رو کرد، به نظر می رسد نهاد ناظر باید با جدیت بیشتری بر طرح‌های فروش خودرو نظارت کند ضمن اینکه مردم نیز باید مراقب باشند و با طمع کسب سود بیشتر در دام نیفتند.