۰ نفر

مدیرعامل کارمانیا:

سهم داخلی‌سازی خودروی F3 به 30درصد می‌رسد/ اخذ استانداردهای 85گانه توسط کارمانیا

۸ خرداد ۱۳۹۷، ۱۸:۱۲
کد خبر: 275041
سهم داخلی‌سازی خودروی F3 به 30درصد می‌رسد/ اخذ استانداردهای 85گانه توسط کارمانیا

مدیرعامل کارمانیا با بیان اینکه در حال حاضر به خودروسازان ارز 4200 تومانی تعلق می‌گیرد از افزایش سهم داخلی‌سازی خودروی F3، به 30 درصد تا پایان سال خبر داد و گفت: موفق به اخذ استانداردهای 85 گانه شده‌ایم.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پویا سالاری شریف امروز در یک نشست خبری در حاشیه مراسم تحویل سری اول خودروی BYD NEW F3 با اشاره به اینکه این خودرو در حال حاضر با سهم داخلی سازی 20 درصد تولید می‌شود، اظهار کرد:بنا به برنامه‌ریزی صورت گرفته میزان داخلی سازی تا پایان سال به 30 درصد خواهد رسید.

او در ادامه با بیان اینکه سهم عمده تولید در سال جاری به  F3 اختصاص خواهد داشت، گفت: F3 دنده اتومات طی چند ماه آینده وارد ایران می‌شود تا با شرایط و فرهنگ رانندگی ایران مورد سنجش قرار گیرد و در صورت تطابق، پیش فروش آن آغاز خواهد شد که گیربکس آن تغییر و حجم موتور آن نیز افزایش خواهد یافت.

سالاری شریف با اشاره به اینکه تولید شاسی بلند S7  بر اساس برنامه پیش خواهد رفت، تاکید کرد: با گذراندن استانداردهای هشتاد و پنج گانه به دلیل کیفیت بالا، به طور قطع در موعد مقرر وارد بازار خواهد شد.

مدیرعامل کارمانیا در ادامه از برنامه این شرکت برای ادامه تولید اس 6 به دلیل استقبال بالا از این محصول خبر داد و گفت: در حال حاضر برخی از مشتری ها  دو تا 3 ماه در نوبت دریافت این خودرو هستند که این روند انگیزه تولید این خودرو را افزایش می دهد.

او در ادامه درباره روند تخصیص ارز نیز خاطرنشان کرد: پیش از این ارز مبادله ای با قیمت 3200  تومان اختصاص می یافت که این رقم به 4200 تومان افزایش یافته است به طوری که 27 درصد تغییر در قیمت ارز را شاهد بوده ایم ضمن آن که دستمزد و قیمت مواد اولیه نیز افزایش یافته است.

مدیرعامل کارمانیا درباره تولید خودروهای برقی و هیبریدی خاطرنشان کرد: هنوز تولید خودروهای برقی پیش بینی نشده اما در حال توافق با سازمان تاکسیرانی و شهرداری ها با هدف واردات خودروهای برقی سی بی یو هستیم اما به نظر نمی رسد شرایط اقتصادی به گونه ای باشد که توان مونتاژ این خودروها در داخل کشور وجود داشته باشد.

او درباره ادامه همکاری چین با ایران نیز اظهار کرد: خودروسازی چین نیز تابع دولت این کشور است و تا زمانی که این کشور در حال همکاری با ایران است، مشکلی در این زمینه وجود نخواهد داشت.

محسن برازوان، معاونت فروش و خدمات پس از فروش کارمانیا نیز در ادامه این نشست از پوشش تمام استان‌ها به شبکه خدمات پس از فروش کارمانیا طی چند ماه آینده خبر داد و تاکید کرد: در برخی از استان ها به دلیل تراکم جمعیتی نمایندگی دوم را ایجاد خواهیم کرد.

او همچنین به ارتقای کمی و کیفی خدمات جاده ای تا پایان سال اشاره کرد و گفت: حدود 7 نمایندگی نیز در ایام خاص نسبت به ارایه خدمات جاده‌ای اقدام می کنند.