۰ نفر

واردات خودرو در انتظار ارز ۴۲۰۰ تومانی؛

وزارت سمت و بانک مرکزی مسوولیت قبول نمی‌کنند/ ارز دولتی خودرو در کش‌و‌قوس بین سمیه و میرداماد

۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷، ۱۷:۵۷
کد خبر: 272645
وزارت سمت و بانک مرکزی مسوولیت قبول نمی‌کنند/ ارز دولتی خودرو در کش‌و‌قوس بین سمیه و میرداماد

مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در حالی از در اولویت نبودن خودرو در فهرست ارز ۴۲۰۰ تومانی خبر می دهد که سخنگوی بانک مرکزی تاکید دارد، تخصیص ارز به کالای خاصی هنوز متوقف نشده است.

علی علی آبادی فراهانی در پاسخ به آخرین وضعیت اختصاص ارز 4200 تومانی به واردات خودرو و حذف آن از فهرست اولویت ها اظهار کرد: تعیین اولویت های تخصیص ارز 4200 تومانی در اختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت نیست و سازمان توسعه تجارت نیز در حال حاضر برنامه ای در این زمینه ندارد اما پیش از این محمدرضا شریعتمداری، وزیر صنعت، معدن و تجارت در اظهارات خود تاکید کرده بود که خودرو در اولویت اختصاص ارز 4200 تومانی قرار ندارد. به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از عصر خودرو، وی با تاکید بر این که هنوز تصمیم و یا مصوبه ای در این زمینه ابلاغ نشده و موردی به صورت رسمی اعلام نشده است، تصریح کرد: هم اکنون اطلاعی از نحوه تخصیص ارز از سوی بانک مرکزی نداریم اما پیش از این اعلام شده بود که همه کالاها که امکان ثبت سفارش داشته باشند، از ارز 4200 تومانی برخوردار خواهند بود.

علی آبادی فراهانی ادامه داد: با این حال اطلاعی از اولویت بندی ها و اقدامات انجام شده در این زمینه ندارم.

این اظهارات در حالی است که  محمد علی کریمی مدیر روابط عمومی و سخنگوی بانک مرکزی نیز در پاسخ به حذف خودرو از فهرست اختصاص ارز 4200 تومانی تاکید کرد: تخصیص ارز به کالاها متناسب با اولویت ها در دستور کار بانک مرکزی است.

وی افزود: در حال حاضر تخصیص ارز از دو مسیر تخصیص ارز بانکی و ارز از سامانه «نیما» در حال انجام است که این امکان وجود دارد برای برخی از کالاها با فاصله بیشتری انجام شود.

سخنگوی بانک مرکزی تاکید دارد: فعلا تخصیص ارز به کالای خاصی متوقف نشده اما این امکان وجود دارد که با کندی همراه باشد.